اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل مطرح کرد

اجرای 1900 پروژه در اردبیل/237 پروژه سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

‌استاندار اردبیل گفت:‌ در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 900 پروژه در این استان ‌در دست اجرا‌ست که تلاش می‌شود بخش عظیمی از آنها تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

اجرای 1900 پروژه در اردبیل/237 پروژه سوم خرداد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در نشست با مدیران اجرایی استان در اردبیل اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه احداث خانه بهداشت موفق عمل کرده به طوری که ما 517 خانه بهداشت و 52 مرکز درمان روستایی در استان اردبیل راه‌اندازی کردیم و این فعالیت گسترده ادامه دارد.

وی تصریح کرد:‌ به ازای هر 4 هزار نفر باید یک پزشک وجود داشته باشد که برای رسیدن به این سهم که حدود 162 پزشک می‌باشد کسری 48 پزشک جبران می‌شود.

نیکزاد به تحولات خوب حوزه کشاورزی و پرداخت 132 میلیارد تومان به متقاضیان برای توسعه این بخش اشاره کرد و افزود: از این رقم تاکنون 100 میلیارد تومان توسط بانک عامل به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و 70 میلیارد تومان آن نیز پرداخت شده است.

این مسئول اضافه کرد: رئیس جمهور وعده داده است تا فاز دوم طرح توسعه کشاورزی با تزریق اعتبار ویژه عملیاتی شود که پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط اردیبهشت ماه کل تسهیلات 132 میلیارد تومانی به مرحله انعقاد قرارداد برسد.

وی تولید 320 هزار تن محصولات باغی، 2 میلیون و 950 هزار تن محصولات متنوع زراعی، 518 هزار تن محصولات دامی و 3 هزار و 500 تن محصولات آبزی‌پروری و شیلات را از جمله ظرفیت‌های قابل توجه استان اعلام کرد.

استاندار اردبیل به ساخت هفت سد و 26 سد معیشتی، استخر و بند انحرافی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما مصمم هستیم تا با رفع موانع 20 درصد مصرف کشور را در حوزه دامی، باغی و کشاورزی تولید و تأمین کنیم.

تولید و پخش 365 هزار تن آسفالت توسط شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان در ادامه سخنان خود بیان کرد: در شهرهای استان 45 هزار و 443 واحد مسکن در حال ساخت است که 23 هزار واحد از آنها آماده بهره‌برداری می‌باشد که در نیمه اول امسال در قالب مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد یادآور شد: تمامی 26 شهر استان و با گازرسانی به دو شهر قصابه و مرادلو در سال گذشته از نعمت گاز بهره‌مند شده و به وضعیت مطلوب بهره‌مندی از این نعمت خدادادی دست یافتند.

وی گفت: ‌در سال گذشته به همت شهرداری‌های استان 365 هزار تن آسفالت تولید و پخش شد و شاهد ارتقای شاخص فضای سبز به 662 هکتار بودیم که سرانه فضای سبز به هشت متر مربع رسیده است.

نیکزاد پروانه‌های صادر شده به همت شهرداری‌ها را بیش از 4 هزار و 850 فقره اعلام کرد و افزود: برای بیش از 2 هزار متر مربع فضا پروانه صادر شده است که به ازای هر شهروند اردبیلی سه متر مربع میانگین صدور پروانه است.

وی با اعلام اینکه در دهه فجر سال گذشته 390 پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری 367 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: همزمان با سوم خرداد سال‌جاری 237 پروژه با سرمایه‌گذاری 475 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکزاد در پایان خاطر نشان کرد: در سطح استان یک‌هزار و 900 پروژه در دست اقدام است که به سرعت عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.

انتهای پیام/62001‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول