اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

مدیریت کار‌آمد نیازمند منابع انسانی توانمند است/فضای سوء ‌ظن در انتخابات حاکم نباشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مدیریت کار‌آمد در سایه مدیریت صحیح منابع انسانی امکان‌پذیر است، چرا که به کار نگرفتن انسان‌های شایسته ظلمی بزرگ به کشور و ملت است.

مدیریت کار‌آمد نیازمند منابع انسانی توانمند است/فضای سوء ‌ظن در انتخابات حاکم نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در اولین جلسه شورای اداری استان در سال جدید که در مجتمع فرهنگی – هنری فدک اردبیل و با حضور کلیه کارگزاران نظام اسلامی در استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: این ظلم به کشور است که انسان‌های کوچک در راس کارهای بزرگ قرار گیرند و هرگز جامعه در مسیر توسعه و ترقی قرار نگرفته و مصالح کلان کشور و جامعه نادیده گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در جایگاه‌های سرنوشت‌ساز و حساس باید نیروهای کار‌آمد، شایسته و توانمند به کارگیری شود چرا که برای گذر از هجمه‌های سنگین دشمنان در این برهه حساس و سرنوشت‌ساز نیازمند مدیران توانمند و کارگزاران دارای هویت اصیل هستیم.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: دشمن لشکر تبلیغات کور و بی‌ثمری را به راه انداخته است تا در مدیریت منابع انسانی ما خلل به وجود آورده و کشور ما را از هر جهت فاقد توانمندی نشان دهد که در این باب هم از استاندار و هم نمایندگانی که به هر نحو می‌خواهند در حوزه انتخاب مدیران دخالت کنند، انتظار این است مدیرانی را انتخاب کنند که در شأن این ملت باشند.

عاملی گفت:‌ البته کار نمایندگان مجلس تغییر و جابه‌جایی مدیران نیست، بلکه اصل وظیفه آنها برطرف کردن خلاء قانون‌گذاری در قوه مقننه است که باید با قوانین کار‌آمد بستر پیشرفت و توسعه کشور را به هر نحو ممکن فراهم آورند.

مدیریت آرمانی احترام به راه عزت‌مند شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در ادامه سخنان خود فرصت را غنیمت دانستن و کار نیک و حسنه به جا گذاشتن را مهمترین اولویت‌ها در سال جدید عنوان کرد و بیان داشت: مبادا با از دست دادن فرصت‌ها به گونه‌ای حرکت کنیم تا در آینده حسرت فرصت‌های از دست رفته را بخوریم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در روز قیامت مقام کارهایی که انسان انجام نداده و یا موفق به انجام آن شده که اگر انجام نمی‌داد حسرت آن را می‌خورد برای انسان نمایان می‌کنند که در این بین آنچه مهم به نظر می‌رسد، حسابرسی اعمال و خانه‌تکانی درونی انسان است که می‌تواند در سال نو نیز تحول‌آفرین بوده و سعادت واقعی را برای انسان رقم بزند.

عاملی تصریح کرد: باید قدر فرصت‌ها و دقایق را بدانیم و از این فرصت‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به دیگران و اندوختن ذخیره برای آخرت استفاده کنیم که در این عرصه انسان‌های گمنام و بی‌نام و نشانی هستند که شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا منفعتی به دیگران برسانند.

وی موضوع مدیریت آرمانی را در نظام اسلامی یادآور شد و ادامه داد: ما مدعی نظام آرمانی هستیم، چرا که با مشارکت مردم آرمانی می‌توانیم سیاست آرمانی را برگزینیم تا دشمن نه تنها در ناکامی بماند بلکه در شان و شرف این ملت یک حرمت و مدیریت آرمانی را به نمایش بگذاریم که در آن خبری از سوء تدبیر و برخی کاستی‌ها و ناراستی‌ها نباشد.

نماینده مردم اردبیل مجلس خبرگان رهبری یکی از شاخصه‌های مدیریت آرمانی را استفاده کردن از فرصت اعلام کرد و ابراز داشت: یک مدیر باید ضمن اینکه وقت‌شناس و فرصت‌ساز باشد، باید از کمترین لحظات بیشترین بهره را ببرد.

عاملی تاکید کرد: در عرصه‌ای که دشمنان نظام ما را تهدید و تحریم کرده‌اند با قدر دانستن فرصت باید آن را به مسیر توانمندی تبدیل کنیم که در این باب از مدیریت ارشد استان انتظار داریم ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان را در تمام بخش‌ها به درستی احیا و شناسایی کرده و نسبت به تبدیل آن به بهترین شرایط اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی به رقابت کشورهای در حال توسعه در قدر دانستن فرصت‌ها اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از شاخصه‌های مدیریت آرمانی مشورت گرفتن از دیگران است چرا که شایسته یک مدیر و مسئول نیست که همه فن حریف باشد بلکه مدیران و مسئولان باید از معاونین و مشاورین مشورت گرفته و در تشریک مساعی و راه‌اندازی اتاق فکر همت مضاعف کنند.

نماینده مردم اردبیل مجلس خبرگان رهبری به دو تذکر جدی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه آخرین روزهای فعالیت دولت دهم را سپری می‌کنیم عده‌ای سعی می‌کنند از این آخرین روزها سوء استفاده کرده و برای جریان خلاف جراتی مضاعف پیدا کنند که مبادا با بی‌دقتی اجازه چنین سوء استفاده‌هایی را بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات مدیران نباید زمینه سوء ظن را فراهم کنند، چرا که همه به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند تا ببینند این انتخابات با چه تراز حضور مردمی و چه معیار سلامتی و شور و مشارکت مردم برگزار می‌شود.

تا بخش خصوصی وارد نشود، اردبیل به توسعه واقعی دست پیدا نمی‌کند

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود حفظ کرامت انسان‌ها را در مدیریت آرمانی یک اصل واقعی توصیف کرد و یادآور شد: مدیر توانمند اهل ابتکار بوده و منتظر تامین منابع و اعتبار نیست، بلکه از کوچکترین فرصت بزرگترین زمینه توسعه فراهم می‌آورد تا منطقه و کشور در مسیر رشد قرار گیرد.

عاملی عنوان کرد: تا زمانی که بخش خصوصی را وارد کار نکنیم و از سرمایه‌های سرگردان در جهت توسعه و اشتغال بهره نگیریم هرگز نمی‌توانیم به عمران و آبادانی این استان و کشور امیدوار باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با انتقاد از پرداخت سودهای کلان از سوی بانک‌های خصوصی و برخی فعالیت‌های غیر‌قانونی آنها اظهار داشت: ما باید در راه‌اندازی مترو، ترن، سد و  بسیاری از پروژه‌های دیگر مشارکت بخش خصوصی را داشته باشیم تا با استفاده از این ظرفیت کار‌آمدی و رونق اقتصادی محقق شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در مدیریت آرمانی، مدیر به میز ریاست خود تعلقی ندارد و هرگز در صدد باج دادن به دیگران نیست، افزود: یک مدیر توانمند آینده‌نگر است و هرگز برای امروز و فردا برنامه‌ریزی نمی‌کند بلکه حداقل 30 تا 50 سال آینده را پیش‌بینی کرده و با آینده‌نگری برنامه‌ریزی خواهد کرد.

عاملی با قدردانی از تبلیغات حضور گردشگران در استان اردبیل با عنوان ییلاق ایران و ضرورت احداث کمر‌بندی سبلان در محوریت گردشگری و ایجاد فضاهای تفریحی و توریستی خاطرنشان کرد: بسیاری از مناطق ما از ظرفیت گردشگری و تفرجگاهی مناسبی برخوردار هستند، اما تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده کافی و لازم نشده است به طوری که بنا به دلایل نامعلوم از 35 آبگرم نیر و ظرفیت توسعه گردشگری بسیاری از مناطق استان بهره‌برداری نمی‌شود.

کار فرهنگی نباید مورد غفلت قرار گیرد

وی یکی دیگر از ویژگی مدیریت کار‌آمد و توانمند را امتیاز ویژه به اطرافیان قائل نشدن اعلام کرد و ادامه داد: عدالت اجتماعی که ماهیت انقلاب اسلامی است، باید در سرلوحه کارها باشد چرا که تنها دلیل فروپاشی نظام کمونیسم فساد اداری بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری توجیه اذهان عمومی را بسیار مهم اعلام کرد و گفت: نباید گره‌های کور در ذهن و افکار مردم باقی بماند، بلکه مسئولان جا دارد حقایق و واقعیت‌ها را شفاف و روشن به مردم اعلام کنند.

عاملی اقتدار واقعی را در اقتدار فرهنگی و توجه ویژه به این حوزه توصیف کرد و یادآور شد: نباید مدیریت یک‌جانبه‌گرایانه باشد، بلکه مدیریت کار‌آمد مدیریت جامعی است که در آن همه ظرفیت‌ها پیش‌بینی شود.

وی همه دستگاه‌ها را به انجام کارهای فرهنگی آن هم با وجهه تاثیر‌گذار دعوت کرد و افزود: در کنار حفظ ظواهر مدیریت باید به مناطق مختلف توجه شود و شایسته نیست ورودی شهرهای ما و منطقه حیران پر از زباله و پسماند باشد و قبل از عید در پذیرایی از میهمانان و مسافران نتوانیم آنگونه که شایسته است حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود جنگل‌کاری اطراف مسیرها و جاده‌های شهری، راه‌اندازی ستاد درختکاری و اهمیت دادن به موضوع منابع طبیعی را یادآور شد و از مسئولان خواست در این زمینه کار عاجل انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول