اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای زنجان:

دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی / به دوستی‌های اینترنتی اعتماد نکنید

رئیس پلیس فتای زنجان با اشاره به اینکه به دوستی‌های اینترنتی اعتماد نکنید، از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در تهران که از یک زنجانی کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی / به دوستی‌های اینترنتی اعتماد نکنید

نصرالله امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پیرو شکایت خانم جوانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، ماموران اقدامات خود را برای شناسایی متهم آغاز کردند.

وی افزود: بر اساس اظهارات شاکیه وی چندی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شده و پس از ارتباطات تلفنی، متهم با شگردی خاص وی را قانع کرده که مبلغی پول برای او ارسال کند، که نهایتاً شاکیه مقداری وجه نقد و تعداد زیادی سکه طلا برای این فرد ارسال کرده و پس از مدتی دیگر نتوانسته با او ارتباط برقرار کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکیه در ادامه اظهار کرد متهم همچنین وی را تهدید کرده که اطلاعات رایانه او را هک کرده و قصد دارد آن‌ها را در فضای مجازی منتشر کند، که نهایتاً پس از تحقیقات فنی و تخصصی متهم در تهران شناسایی و دستگیر شد.

وی اعلام کرد: وی در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد، که نهایتاً در برابر ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای زنجان یادآور شد: به یاد داشته باشید دوستی‌های اینترنتی هرگز نمی‌تواند مانند گفت‌وگو و معاشرت با یک شخص واقعی باشد.

وی افزود: به خاطر داشته باشید افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط اینترنتی اعتماد شما را جلب و اقدام به کلاهبرداری به هر روشی می‌کنند.

انتهای پیام/2308/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول