اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل:

ممنوعیت ورود خودرو به حریم شورابیل اعمال شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ضرورت دارد مدیریت مجتمع شورابیل در حفظ حریم این دریاچه از ورود خودرو به این محدوده جلوگیری کند، چرا که پارک خودرو در این منطقه آفتی برای این دریاچه و مرگ تدریجی شورابیل است.

ممنوعیت ورود خودرو به حریم شورابیل اعمال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مجتمع تفریحی – توریستی شورابیل اظهار داشت: ما باید نگهداری این مجموعه را به مدیریت منطقه نمونه گردشگری شورابیل واگذار کنیم، ولی در توسعه و احیای این منطقه هم سازمان عمران و هم فضای سبز با پشتکار تمام یاریگر مدیریت این مجموعه باشند.

وی عنوان کرد: سازمان عمران با تجهیزات و امکانات خود می‌تواند به اجرای پروژه‌های متعدد در این مجموعه کمک کند و سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز می‌تواند در بحث توسعه این مجموعه از نظر فضای سبز و همچنین عملیاتی شدن رینگ آن کمک موثر و راهبردی داشته باشد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل اجرای رینگ شورابیل را در کاهش ترافیک بسیار موثر دانست و ادامه داد: ما در بحث تملک اراضی محدوده شورابیل هیچ مشکلی نداریم و اگر در سال‌های گذشته هر سال تنها یک کیلومتر این مسیر را عملیاتی می‌کردیم، امروز با مشکل محدودیت زمان در اجرای رینگ روبرو نبودیم.

زنجانی افزود: اینکه طرح جامع تعریف شود و ما بخواهیم در چند ماه آینده از روی این طرح پروژه‌هایی را اجرایی کنیم، وقت و فرصت کار و تلاش از دست می‌رود و ما باید از هم‌اکنون آستین‌ها را بالا بزنیم و در شورابیل با توجیه عقلانی و تدبیر درست به توسعه فضای سبز، اجرای رینگ و تکمیل برخی از پروژه‌های زودبازده اقدام لازم را انجام دهیم.

این مسئول با قدردانی از استانداردسازی تجهیزات و ماشین‌آلات شهر‌بازی در این مجموعه تاکید کرد: ما نباید تمرکز خود را فقط در بخشی از شورابیل قرار دهیم بلکه می‌توانیم ضمن یک‌طرفه کردن مسیر تردد این مجتمع پارک و شهربازی را در بخش دیگری از شورابیل حوالی شهر خورشید راه‌اندازی کنیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل ممنوعیت ورود خودرو به حریم دریاچه را متذکر شد و یادآور شد: اگر خودرویی به حریم دریاچه وارد شود، ما به تدریج شاهد نابودی این دریاچه، جنگل‌ها و منظر زیبای این مجموعه بی‌نظیر خواهیم بود و اکوسیستم آن نیز به هم می‌خورد.

زنجانی احداث چند پارک، جنگل‌کاری حریم دریاچه، تعبیه پارکینگ مناسب و همچنین آبیاری مکانیزه در این محدوده را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: امور آب در اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود در این منطقه سبب قطع درختان و قلع و قمع آنها شده است که باید ضمن تسطیح کردن این منطقه رینگ سبز شورابیل را مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ما در کنار رودخانه شورابیل نباید مشکل آبیاری قطره‌ای و فواره‌ای فضای سبز و جنگل‌های اطراف را داشته باشیم، چرا که با استفاده از شیوه‌های جدید می‌توان در این زمینه اقدامات لازم را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نائب رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود ضرورت نور‌پردازی در این منطقه، تعیین تکلیف ساخت هتل و همچنین ممنوعیت از بالا رفتن دیواره احداثی و صدمه نزدن به منظر و ویوی این دریاچه را یادآور شد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم سالن چند منظوره که در آن محلی برای نمازخانه، ورزش و تفریح خانواده‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شود طراحی شده و به مرحله عملیات برسد.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول