اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

آمریکا باید اعتمادسازی کند/ جامعه جهانی به ایران اعتماد دارد+تصاویر

امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا باید برای ملت ایران اعتمادسازی کند چرا که مردم ایران به وعده‌های آمریکا اعتماد ندارند.

آمریکا باید اعتمادسازی کند/ جامعه جهانی به ایران اعتماد دارد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در جمع نخبگان فرهنگی شوشتر اظهار کرد: مردم ایران اسلامی به دلیل شنیدن وعده‌های دروغین از استکبار جهانی به سخنانش اعتمادی ندارند و به این دلیل آمریکا باید اعتمادسازی کند.

وی افزود: اوباما در پیام نوروزی‌اش اعلام کرده است که ایران باید اعتماد جامعه جهانی را جلب کند اما ایران به دلیل دروغ‌هایی که در مذاکرات پیشین از آمریکا و همدستانش شنیده است به آنها اعتماد ندارد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: امروز شاهدیم که جامعه جهانی به ایران اعتماد دارد و فقط آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند که خود را تجلی جامعه جهانی می‌دانند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به دنبال بمب اتمی نیست و این را بارها گفته است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی 400 کلاهک هسته‌ای دارد و این بمب‌های اتمی دست کشوری وحشی افتاده است که بارها وحشی‌گری خود را با کشتن بیگناهان به ویژه کودکان و زنان نشان داده است.

*مشکل، مسئله انرژی هسته‌ای نیست

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مشکل اصلی مسئله انرژی هسته‌ای نیست، بلکه آمریکا و استکبار با ماهیت نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی در حال القای این موضوع هستند که «همه مشکلات کنونی منشا آن انرژی هسته‌ای است» گفت: انرژی هسته‌ای تنها یک بهانه بوده که مطرح شده است و ایران اسلامی بیش از 34 سال است که در تحریم است و این نشان‌دهنده آن بوده که انرژی هسته‌ای در تحریم‌ها دخیل نیست.

 

خاتمی تصریح کرد: امروز اگر از مباحث هسته‌ای دست بکشیم استکبار موضوع حقوق بشر را مطرح می‌کند و ما نمی‌توانیم دست از اعتقادات و ارزش‌های دینمان برداریم.

*تحریم‌ها بی‌اثرند

وی همچنین عنوان کرد: ایران اسلامی مشکلات اقتصادی دارد ولی این مشکلاتی درونی نیست، بلکه از بیرون تحمیل شده‌اند اما اروپا در شرایط کنونی اقتصادش از درون در حال نابودی است.

وی اضافه کرد: روزانه شاهد هستیم که این سیاست‌های ریاضت اقتصادی در اروپا چه بلایی برسر کشورهای بزرگ آورده است و این تنها به دلیل نابودی اقتصاد آنها از درون است.

 

خاتمی خاطرنشان کرد: برخی در شریط کنونی تنها به دنبال سیاه‌نمایی هستند، ولی ایران اسلامی افق‌های روشنی را در شرایط علمی و تکنولوژی باز کرده است که باعث افتخار کشورمان است.

وی اشاره کرد: در علوم مختلف به ویژه پزشکی و هوا و فضا پیشرفت‌های ایران اسلامی بسیار محسوس است و در این باره حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

انتهای پیام/72006/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول