اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان:

8 تالار بزرگ علم و فرهنگ تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان دولت دهم 8 تالار بزرگ علم و فرهنگ در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

8 تالار بزرگ علم و فرهنگ تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمد حسینی صبح امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح مهر ماندگار دانشگاه علوم و معارف قرآنی دولت آباد اظهار کرد: تا پایان دولت دهم 8 تالار بزرگ علم و فرهنگ در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: از  یازده پروژه مهر ماندگار، می‌توان به 8 تالار بزرگ علم و فرهنگ کشور از جمله به فیلم خانه بزرگ تهران و کتابخانه بزرگ سمنان و یزد اشاره کرد که در همین دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: البته در کنار این پروژه‌ های بزرگ ملی در اصفهان نیز پروژه های عظیمی مثل مجتمع فرهنگی و هنری شهرضا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تأکید کرد: در پایان دولت دهم چندان به مصلحت این وزارت‌خانه نیست که دست به کلنگ‌زنی پروژه های فرهنگی و هنری جدید بزند.

حسینی با بیان اینکه پروژه مهر ماندگار دانشگاه علوم و معارف قرآنی دولت آباد اولین پروژه افتتاح شده از مجموعه پروژه‌های مهر ماندگار است، تصریح کرد: هر چه کارهای فرهنگی در زمینه قرآن صورت پذیرد، باز هم کم است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند قرآن از هر چیزی برتر و بالاتر است اضافه کرد: در سطح استان اصفهان و در راستای توسعه قرآن در کوچه، محلات و مساجد و دانشگاه‌ها، به برکت اسلام ناب محمدی و تأکیدات مقام معظم رهبری، فعالیت‌های خوبی توسط مردم و مسئولین صورت پذیرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایجاد فضاهای قرآنی بسیار موثر است تاکید کرد: نمونه ای از این امورات خیریه که امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن هستیم همین دانشگاه علوم و معارف قرآنی دولت آباد است.

وی در پایان به دعای  چهل و دوم حضرت امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه اشاره و تصریح کرد: امام سجاد (ع) در این دعا از خدا خواسته‌اند که ما را از کسانی قرار دهد که بتوانیم به خوبی وظیفه خود را در قبال قرآن انجام دهیم.

انتهای پیام/2301/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول