اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان:

هفته فرهنگی اصفهان در شهر مدائن عراق برگزار شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان از برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در شهر مدائن عراق خبر داد و گفت: این برنامه مورد استقبال کم نظیر مسلمانان عراقی اعم از شیعه و سنی واقع شده و در ایجاد وحدت میان مردم این کشور اثرگذار بوده است.

هفته فرهنگی اصفهان در شهر مدائن عراق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته فرهنگ شهروندی، حبیب الله تحویل‌پور اظهار کرد: مدائن از هفت شهر با نام‌های معین تشکیل می‌شده که از جمله این شهرها تیسفون نام داشت که قبل از اسلام به مدت حدود ششصد سال پایتخت ایران در دوره‌های اشکانیان و ساسانیان بود.

وی در ادامه گفت: این شهر در دوره عباسیان ویران و از مصالح کاخ‌ها و ساختمان‌های آن، در ساختن شهر نوینی به نام بغداد استفاده شد و کاخ باشکوه ساسانیان که هنوز آثارش نمایان است، ایوان کسری نام گرفت که یکی از نشانه‌های ولادت پیامبر اسلام(ص) شکسته شدن کنگره‌های این بنا است که پس از اسلام، حضرت سلمان فارسی که به روایتی اهل جی اصفهان است، به عنوان استاندار تیسفون منصوب شد و هم اکنون نیز مرقد وی در شهر مدائن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان تصریح کرد: قرابت ویژگی‌های تاریخی و مذهبی اصفهان و مدائن موجب برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در این شهر شد که به همت شهرداری اصفهان و به دعوت و همکاری تولیت محترم آستان سلمان محمدی(ع)، از تاریخ 7 لغایت 11 فروردین ماه سال جاری در شهر مدائن عراق برگزار گردید.

وی هدف از برگزاری این هفته فرهنگی را برقراری ارتباط بیشتر بین زادگاه حضرت سلمان محمدی اصفهان که در سال 2006 پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز معرفی شد، با محل زیارتگاه ایشان در شهر مدائن و همچنین معرفی و شناساندن شهر زیبای اصفهان از جنبه‌های مختلف مذهبی، تاریخی، گردشگری، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی به مردم جمهوری عراق و به ویژه شهر مدائن بوده است.

تحویل‌پور خاطرنشان کرد: این برنامه که با اعزام هیئتی متشکل از 30 نفر شامل هنرمندان، اعضای گروه تواشیح و ورزش باستانی به همراه اعضای هیئت رسمی و اجرایی انجام پذیرفت در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های جنبی شامل تواشیح با حضور قاریان بین‌المللی گروه تواشیح سلام و معرفی و اجرای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای توسط گروه ورزش باستانی به اجرا درآمد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار اصفهان گفت: در بخش نمایشگاه، آثار هنرمندان 6 رشته صنایع دستی شامل ضریح سازی، قلم زنی، قلم کار، خاتم، فرش و میناکاری و 4 رشته هنرهای تجسمی شامل نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و عکاسی به همراه کارگاه آموزشی این رشته‌ها با حضور هنرمندان مربوطه به نمایش درآمد تا بازدیدکنندگان از نزدیک با این هنرمندان و آثار آن‌ها و همچنین نحوه کارشان آشنا شوند.

وی از دیگر بخش‌های نمایشگاه را معرفی سایر صنایع دستی اصفهان به زبان عربی، غرفه علمی شامل معرفی دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات علمی تحقیقاتی موجود در شهر اصفهان، غرفه آداب و رسوم شامل معرفی آداب و رسوم ایرانی از جمله نوروز و هفت سین و غرفه تصاویر سه بعدی اصفهان شامل جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و نیز غرفه کارگاه نقاشی کودکان به همراه نمایشگاه هنرهای دستی کودکان اصفهانی با استفاده از دورریختنی ها ذکر کرد.

انتهای پیام/2301/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول