اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

ترویج فرهنگ کار و تلاش ضرورت جامعه است

امام جمعه لاهیجان گفت: فرهنگ ارزشمند کار و تلاش باید از طریق روحانیت، رسانه‌ها و مراکز فرهنگی در جامعه ترویج یابد.

ترویج فرهنگ کار و تلاش ضرورت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر آثار مهم حجاب در خانواده و جامعه را مورد بحث قرار داد.

وی اظهار کرد: دستور خداوند مبنی بر وجود حجاب زنان به خاطر فوایدی است که از این مسئله نصیب بشریت می‌شود و نیز به دلیل ضررها و خسارت‌هایی که برهنگی و بی‌حجابی به بشر وارد می‌کند.

خطیب جمعه لاهیجان با بیان اینکه طبق دستور قرآن زنان با ایمان باید عفت خود را حفظ کنند، افزود: زنان با ایمان نباید زینت خود را برای نامحرمان نمایان کنند.

وی حجاب را عامل استحکام خانواده دانست و تصریح کرد: رعایت حجاب یکى از عوامل مهم استحکام خانواده است.

صرفی‌پور ادامه داد: اگر حجاب در جامعه‌اى کاملاً رعایت شود و روابط زنان و مردان به محیط خانواده محدود شود گروه جوانان به ازدواج تمایل بیشترى پیدا مى‌کنند و خانواده‌هاى تشکیل شده نیز ثبات بهتری می‌یابند.

وی ترویج خودنمایى و آرایش و تحریک افراد بدحجاب در یک اجتماع بشرى را موجب عدم روابط درست بین زن و مرد در محیط خارج از خانواده نام برد و اذعان کرد: در صورت ترویج بدحجابی جوانان با مشکلات ازدواج مواجه می‌شوند و خانواده‌ها تزلزل پیدا می‌کنند.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه حجاب عامل تقرب الهی است، یادآور شد: حفظ حجاب و عفاف زنان دارای اثرات مفیدی است.

وی با اشاره به اینکه سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س) نیز در کمال پاکدامنی و عفاف بود، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه (س) در حفظ حجاب و پوشش نمونه بود و روایات مختلفی درباره تاکید این بانوی دو عالم درباره حفظ پوشش و حجاب ذکر شده است.

صرفی‌پور در ادامه به سالروز شهادت شهید ابوالحسن کریمی اشاره کرد و گفت: این شهید از مبارزان قبل و پس از انقلاب بود و مبارزات فراوانی داشت و عاقبت به دست منافقان در سال 65 به شهادت رسید.

وی افزود: چند روز پس از شهادت مظلومانه‌ شهید کریمی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت قرآنی را با این نوشته «به خانواده‌ گرامی شهید عزیز، برادر ابوالحسن کریمی که عمر کوتاه و پرماجرایش به تلاش و مجاهدت دلسوزانه در راه خدا سپری شد و در همان راه شربت شهادت نوشید»، به خانواده این شهید اهدا کردند.

خطیب جمعه لاهیجان درباره فرا رسیدن روز جهانی بهداشت و قدردانی از پرسنل شبکه بهداشت این شهرستان، اذعان کرد: رسول خدا (ص‌) فرمودند میوه‌‌ها را در ابتدای به‌بار نشستن‌ آن‌ها‌ بخورید که‌ موجب صحت‌ بدن‌ و دور شدن‌ غم‌ها می‌شود و در آخرشان‌ نخورید که‌ برای‌ جسم‌ مریضی‌ می‌آورد.

وی به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات جامعه ما در زمینه اقتصادی وجود بیماری تنبلی اجتماعی در بین برخی از اقشار جامعه است.

صرفی‌پور افزود: شاخصه بیماری مذکور این است که افراد تحصیل‌کرده و کارشناس جامعه به جای روی آوردن به کار و تلاش و کارآفرینی به دنبال پشت میزنشینی و کارهای دولتی و اداری باشند و یا دانشمندان و پژوهشگران و تولیدکنندگان علم، ریشه‌ای و عمقی کار و تلاش نکنند و به دنبال مونتاژ و استفاده از علوم غرب و... باشند.

وی متذکر شد: باید فرهنگ ارزشمند کار و تلاش از طریق روحانیت، رسانه‌ها و مراکز فرهنگی در جامعه اشاعه پیدا کند‌.

امام جمعه لاهیجان در ادامه تهذیب نفس در جوانی را آسان‌تر از دوران مسنی دانست و تصریح کرد: جوانی که تهذیب کرده زمانی که به سن چهل سالگی رسید شیطان از او قطع امید می‌کند اما اگر تا این سن نتوانست خودش را اصلاح کند شیطان می‌گوید دیگر آدم نمی‌شوی.

انتهای پیام/2300/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول