اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد

ساخت بزرگ‌ترین تالار فرهنگ غرب کشور در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به تسریع عملیات بازسازی تالار فرهنگ شهرستان سنندج اظهار کرد: با تکمیل این پروژه بزرگ‌‌ترین تالار فرهنگ و هنر غرب کشور احداث می‌شود.

ساخت بزرگ‌ترین تالار فرهنگ غرب کشور در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی شامگاه یکشنبه در مراسم پایانی هشتمین دوره جشنواره فیلم و عکس ژیار در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان با اذعان به نبود تالار ویژه فرهنگ و هنر در خصوص تالار فرهنگ سابق اظهار کرد: این مکان طی هفت سال گذشته تبدیل به مخروبه‌ای شده بود.

میمنت‌آبادی با یادآوری سپرده شدن مسئولیت اجرا و بازسازی تالار فرهنگ به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در طول هفت ماه گذشته عملیات اجرایی آن با سرعت مناسبی در جریان بوده است به گونه‌ای که طی این مدت، بیش از هفت سال گذشته در بازسازی آن اهتمام شده است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده ستون‌های این مکان ساخته می‌شود تاکید کرد: با پیگیری‌های مستمر اداره‌کل در کم‌ترین بازه زمانی اقدام به ساخت اساسی این مکان خواهیم کرد تا به این ترتیب بزرگ‌ترین تالار فرهنگ و هنر غرب کشور در شهرستان سنندج ساخته شود.

به گفته این مسئول، به منظور رفع کامل نقایص این تالار تجهیز بیش‌تر و اقدامات دیگری در دستور کار قرار گرفته است تا هنرمندان استان بیش از این از نظر مکان در مضیقه قرار نگیرند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ژیار گفت: اگر چه برگزاری برخی برنامه‌های فرهنگی به تعطیلی کشیده شده است اما مصمم به برگزاری این جشنواره بودیم که موفق به انجام این مهم شدیم.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه آثار درخوری به جشنواره رسیده است اظهار امیدواری کرد: این کار قدم مثبتی برای اجرای هر چه بهتر و با فیلم‌هایی مطلوب‌تر در سال‌های آینده باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت هنر و پرداختن به آن با وجود برخورداری استان از هنرمندان توانا بسیار بالاست اظهار کرد: متاسفانه بضاعت و امکانات در کردستان اندک است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در دوران حاضر زمان عنصر ارزشمندی است گفت: هر انسانی در دوران کودکی مدیریت زمان را در خانواده فرا‌می‌گیرد تا به بهترین شکل از وقت و عمر خود استفاده کند.

میمنت‌آبادی در خصوص محتوا و خروجی هشتمین دوره جشنواره فیلم و عکس ژیار با تاکید بر اینکه برای ساخت یک فیلم 90 دقیقه‌ای، حداقل 2 هزار نفر ساعت زمان لازم است وظیفه هنرمندان جوان و منتخبان این جشنواره را استفاده درست از نعمت خدادادی زمان و آموزش چگونه هزینه کردن آن به شهروندان ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه‌های مدیریت زمان استفاده از تولیدات در حوزه فیلم و عکس است خاطر نشان کرد: هنرمندان باید به عنوان الگو و سرمشق دیگران در این رابطه قرار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزاری چنین جشنواره‌هایی را موجب شناسایی و کشف استعدادهای استان در این دو حوزه دانست و تصریح کرد: هنرمندان با مطالعه بیش‌تر و افزایش بار علمی خود می‌توانند به درجات بالای موفقیت دست یابند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد مطرح شدن فیلم‌سازان و عکاسان کردستانی در سطح ایران و جهان باشیم و فرهنگ و هنر استان به آنچه که شایسته آن است دست یابد.

انتهای پیام/79012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول