اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد

مبارزه بیولوژیکی در 18 هزار هکتار از اراضی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بیش از 18 هزار و 731 هکتار از اراضی استان اردبیل تحت مبارزه بیولوژیکی با آفات قرار گرفتند.

مبارزه بیولوژیکی در 18 هزار هکتار از اراضی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی صبح امروز در همایش کارشناسان بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در این زمینه اقدامات اساسی به همت کارشناسان و متخصصان انجام شده به طوری که در مبارزه بیولوژیکی با آفات سعی کردیم تمام موارد استفاده از سموم و کودهای شیمیایی را کنار بگذاریم.

وی از اجرای طرح مبارزه تلفیقی در 20 درصد از اراضی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مبارزه بیولوژیکی در سطح 50 هکتار از باغ‌های اردبیل نیز صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در یک هزار و 150 هکتار از سطح صیفی‌جات استان به غیر از سیب‌زمینی در دو سال اخیر سعی کردیم از زنبورهای تریکوگراما و براکون بدون اینکه تاثیر‌ منفی در روند رشد آن‌ها داشته باشد استفاده کنیم.

عبد ایمانی به کشاورزان و باغداران توصیه کرد از سمپاشی و کود‌دهی و همچنین اقدامات مقابله با آفات و علف‌های هرز زودهنگام در اراضی و باغات خودداری کنند و اجازه دهند مرحله رشد و همچنین نمو اولیه انجام شود سپس اقدامات مبارزه با آفات آن هم به شکل بیولوژیک در دستور کار قرار گیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت استان در کسب رتبه اول تولید شیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شیر تنها ماده غذایی سالم و کامل می‌باشد و مصرف آن نیز در جوامع جهانی رو به رشد است ما با تولید شیر سالم و پاک سعی کردیم جایگاه کشوری خودمان را نیز ارتقا دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به رتبه یازدهم استان در مصرف شیر عنوان کرد: سرانه مصرف شیر در کشور 105 لیتر است که این سرانه در استان اردبیل بیش از 118 لیتر می‌باشد.

عبد ایمانی به تولید محصولات متنوع لبنی و ضرورت مصرف آن از سوی شهروندان اشاره کرد و بیان داشت: روزانه باید نیم لیتر شیر، 25 گرم پنیر و 25 گرم نیز سایر محصولات لبنی به مصرف برسد تا سلامت افراد جامعه بیش از گذشته تامین شود.

وی افزود: بالاترین سرانه تولید شیر مربوط به استان اردبیل است که ما علاوه بر تامین نیاز داخلی در حدود 190 هزار تن، 250 هزار تن نیز مازاد بر مصرف به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه 30 درصد شیر تولیدی در این استان صنعتی و مابقی نیمه‌صنعتی و سنتی است، تصریح کرد: توسعه گاوداری شیری و دامداری‌های سنگین از اولویت‌هایی بوده که در بحث پرداخت تسهیلات توسعه بخش کشاورزی نیز مدنظر می‌باشد.

انتهای پیام/62004/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول