اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمان:

ضریب اشغال مراکز اقامتی ‌کرمان 80 درصد است

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان بالغ بر 80 درصد است.

ضریب اشغال مراکز اقامتی ‌کرمان 80 درصد است

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان‌ اظهار داشت: تعداد مسافران ورودی به استان کرمان به مرز 2 میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

وی یکی از دلایل افزایش تعداد مسافران استان کرمان را انجام تبلیغات مستمر از طریق رسان‌های ملی و بین‌المللی برشمرد و افزود: توزیع صحیح سفر از سیاست‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی کشور است که موجب ترغیب و حضور گردشگران در نقاط گردشگری کمتر شناخته شده کشور از جمله استان کرمان شده است.

شمس‌الدینی عنوان کرد: تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استان کرمان در نوروز 92 شاهد بهاری پررونق در این مراکز هستند.

این مسئول با اشاره به رشد 30 درصدی اقامت گردشگران در استان کرمان ابراز داشت: در ابتدای نوروز 5 هزار کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی این خطه آماده‌ شد که در حال حاضر به 8 هزار کلاس درس افزایش یافته است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه ضریب اشغال مراکز اقامتی استان کرمان بالغ بر 80 درصد است، عنوان کرد: این ضریب در شهر کرمان بالای 100 درصد را نشان می‌دهد.

شمس‌الدینی از رشد 43 درصدی آمار بازدید‌های نوروزی از جاذبه‌های استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ارگ راین با 47 درصد‌، باغ شاهزاده 43 درصد و حمام گنجعلی‌خان با 14 درصد بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی حضور میلیونی گردشگران در استان کرمان را نوید بخش سالی پر مسافر برای این خطه دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد نیروهای یگان حفاظت مستقر در اماکن تاریخی و موزه‌های استان کرمان افزایش قابل توجهی یافته است.

انتهای پیام/2446/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول