اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

رضایی: اقامت در هتل‌های خراسان جنوبی 60 درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: آمارها از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون حکایت از افزایش 60 درصدی اقامت در هتل‌های استان دارد.

رضایی: اقامت در هتل‌های خراسان جنوبی 60 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی پیش از ظهر امروز در بازدید از ستاد تسهیلات نوروزی استان در سرایان اظهار کرد: امسال مردم از موسیقی و آوازهای محلی در محل کاروانسرای سرایان استقبال بالایی کردند.

وی با بیان اینکه برنامه موسیقی با توجه به آغاز دهه فاطمیه از روز چهارم سال 92 جای خود را به برنامه‌های دیگری داد، تاکید کرد: اجرای موسیقی محلی و آوازهای محلی که از آخرین روزهای سال 91 در محل کاروانسرای سرایان آغاز شده بود روزبه‌روز با حضور بیشتر مسافران نوروزی پیگیری شد.

افزایش بازدید از موزه‌های سرایان

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان نیز گفت: امسال در برنامه‌ای جذاب هنرمندان سرایانی تا قبل از دهه فاطمیه با یکدیگر به رقابت پرداختند و در کنار این مراسم با اجرای موسیقی محلی لحظات شاد و مفرحی برای مردم رقم خورد.

محمد عرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: امسال بازدید از موزه و مجموعه بناهای تاریخی شهر سرایان رشد چشمگیری داشته است.

کاروانسرای سرایان پذیرای مسافران زیادی است

وی با اشاره به آثار تاریخی سرایان تصریح کرد: از بناهای قابل توجه شهرستان سرایان می‌توان به کاروانسرای سرایان اشاره کرد که در کنار آب انبار سفلی قرار دارد و متعلق به دوره صفوی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان با بیان اینکه کاروانسرا دارای در بزرگی بوده و ایوان بلندی دارد و حجره‌هایی در اطراف صحن آن قرار دارند، اضافه کرد: کاروانیانی که از منطقه و شهر سرایان می‌گذشته‌اند در آن اطراق می‌کرده‌اند.

عرب، به مسجد جامع دوره صفوی اشاره کرد و متذکر شد: این مسجد از آثار تاریخی شهر سرایان بوده که شامل دو بخش و شبستان تابستانی است و شبستان زمستانی رواق‌هایی دارد که ستون‌های مستحکمی داشته و گچبری‌های محراب نیز زیبایی‌های خاصی داشته که سوره‌های قرآن را در بر گرفته است.

انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول