اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نوروز 92 صورت گرفت

اقامت 64 میلیون نفر در اماکن اقامتی کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: نوروز امسال 64 میلیون و 500 هزار نفر در اماکن اقامتی و تأسیسات گردشگری کشور اقامت داشته‌اند.

اقامت 64 میلیون نفر در اماکن اقامتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، منوچهر جهانیان امشب در سفر به لرستان در جمع خبرنگاران این استان با بیان اینکه سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است، گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال 28 میلیون نفر از موزه‌ها و کاخ موزه‌های سراسر کشور دیدن کردند.

وی با بیان اینکه آمار بازدید اماکن تاریخی و باستانی کشور به ویژه موزه‌ها در نوروز امسال افزایش چشم‌گیری داشته است، افزود: در نوروز امسال 64 میلیون و 500 هزار نفر در اماکن اقامتی و تأسیسات گردشگری کشور اقامت داشتند که این رقم نیز نشان‌دهنده رشد قابل توجه سفرهای نوروزی مردم است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برخی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری موجود در استان‌های مختلف کشور برای بسیاری از مردم ناشناخته است که معرفی و شناسایی این ظرفیت‌ها، نقش قابل توجهی در جذب مسافر و توسعه صنعت گردشگری استان و کشور دارد.

وی تصریح کرد: استان لرستان از جمله استان‌هایی است که با وجود برخورداری از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های منحصربه فرد و ارزشمند گردشگری در بخش‌های مختلف، برای بسیاری از علاقه‌مندان به سفر و گردشگری ناشناخته بود.

جهانیان یادآور شد: در نوروز امسال 26 میلیون گردشگر نیز از نمایشگاه‌های فرهنگی و مذهبی کشور دیدن کرده‌اند که این آمار نشان از استقبال ویژه مردم برای تماشای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی کشور دارد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کشور با اشاره به کنترل دقیق قیمت مراکز اقامتی و هتل‌های کشور گفت: برای ایام نوروز و به منظور رفاه بیشتر گردشگران، نرخ مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری کشور با 10 تا 25 درصد تخفیف برای استفاده مردم درنظر گرفته شده است.

وی افزود: نوروز امسال، نظارت ویژه و مستمری بر فعالیت اماکن و تأسیسات اقامتی، رفاهی و تفریحی کشور به منظور تأمین رفاه و آسایش گردشگران انجام شده است.

جهانیان متذکر شد: در این مدت 67 مرکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل انجام تخلف در ارائه خدمات به مردم لغو امتیاز و پروانه کسب شده‌اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به قابلیت‌های ویژه صنعت گردشگری، گفت: یکی از برنامه‌های محوری سازمان در حوزه توسعه صنعت گردشگری، معرفی قابلیت‌های موجود در استان‌ها به ویژه جاذبه‌های گردشگری ناشناخته در سطح کشور است.

جهانیان تأکید کرد: تعداد و ارزش جاذبه‌های گردشگری تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی موجود در لرستان به نحوی است که این استان توانایی تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان بیان داشت: اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی ملی و سراسری مانند جشنواره‌های صدای بهار و صدای عشایر از جمله اقدامات انجام شده در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری ناشناخته در کشور است.

انتهای پیام/2304/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول