اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کرمان:

حجم ترافیک خودروها در محورهای کرمان افزایش یافت

رئیس پلیس راه کرمان گفت:حجم ترافیک خودرو و سوانح با آغاز مرحله دوم سفرهای نوروزی‌ نسبت به روزهای نخست اجرای طرح پلیس راه‌ در استان کرمان بیشتر شده است.

حجم ترافیک خودروها در محورهای کرمان افزایش یافت

احمد حجت‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به سوانح رانندگی در تعطیلات نوروزی اظهار داشت: مسافران در مرحله اول سفرهای نوروزی به سمت مکان‌های خوش آب و هوا مسافرت کردند و در مرحله دوم علاوه بر برگشت گروه اول تعدادی دیگر از هموطنان مسافرت خود را آغاز می‌کنند.

وی ابراز داشت: مسافران نوروزی در مرحله دوم سفرها به صورت رفت و برگشت در جاده‌ها حرکت می‌کنند، باید دقت و مراقبت لازم از سوی رانندگان و سرنشینان خودرو انجام شود.

حجت‌آبادی گفت: حجم ترافیک خودرو و سوانح با آغاز مرحله دوم سفرهای نوروزی‌ نسبت به روزهای نخست اجرای طرح پلیس راه‌ بیشتر شده است.

رئیس پلیس راه کرمان افزود: طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند ماه سال 91 در جاده‌های سراسر استان کرمان آغاز شده‌ و همچنان ادامه دارد.

این مسئول عنوان کرد: تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های استان کرمان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری یافته است.

وی حضور پررنگ پلیس در جاده‌ها، تامین نیروی انسانی کافی و نوسازی تجهیزات را از جمله علل کاهش تصادفات ذکر کرد و گفت: با تلاش همکاران اداره کل راه و شهرسازی‌ باند دوم برخی از راه‌های استان نیز فعال شده که بسیار مؤثر بوده است.

حجت‌آبادی، علت مهم‌تر را نظام‌مند شدن رانندگی مردم دانست و تصریح کرد: نوروز سال جاری مردم از نظر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها بسیار خوب عمل کردند.

رئیس پلیس راه کرمان بیان داشت: همکاری جدی بین مسئولان بخش حمل و نقل و ترافیک و تلاش صدا و سیما و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی جامعه و مردم نیز در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار اثرگذار بوده است.

این مسئول با بیان اینکه 53 درصد تصادفات در جاده‌های استان کرمان واژگونی خودرو بوده، آن را ناشی از نبود توجه به جلو دانست و خاطر ‌نشان کرد: نبود توجه به جلو به صورت برخورد با جسم ثابت یا واژگونی ظهور می‌کند و در بیشتر موارد ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده است.

وی گفت: راه‌های استان کرمان بسیار طولانی است و اگر رانندگی به صورت مداوم باشد، بسیار خطرناک است، لذا رانندگان پس از هر دو ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه خودرو را متوقف‌ و‌ استراحت کنند.

حجت‌آبادی با تاکید بر لزوم پرهیز از سرعت غیر مجاز گفت: با توجه به اینکه اکثر جاده‌های استان مسطح و دارای فضای دید مناسب است، برخی رانندگان با خیال راحت اقدام به سرعت غیر مجاز می‌کنند، اما وقتی خودرو به مقطع بحرانی می‌رسد کنترل آن دیگر مقدور نیست.

این مسئول در نظر گرفتن شرایط جوی استان کرمان را از دیگر مؤلفه‌های مؤثر در سفرهای برون شهری عنوان کرد و اذعان داشت: وزش تندباد و توفان در برخی مناطق استان کرمان در ساعت‌های شبانه‌روز به وقوع می‌پیوندد و مردم باید وضعیت راه‌ها را از طریق شماره تلفن 2111081 جویا شوند و بعد اقدام به سفر کنند.

رئیس پلیس راه کرمان متذکر شد: تصور می‌شود عمده راه‌های استان مسطح است، اما راه‌های کوهستانی و دارای پیچ و شیب‌های زیاد از جمله در بافت، سیرجان و راور هم وجود دارد که باید رانندگی در این مسیرها مناسب و با شرایط خاص جاده باشد.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول