اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان خبر داد

فعالیت 100 گشت پلیس‌راه در طرح پلیس نوروزی کردستان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه‌ کردستان از فعالیت 100 گشت پلیس‌راه در طرح پلیس نوروزی امسال در این استان خبر داد.

فعالیت 100 گشت پلیس‌راه در طرح پلیس نوروزی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان در سنندج، اظهار کرد: در طرح پلیس نوروزی امسال که با هدف ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان در سطح استان اجرا می‌شود 100 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس، 60 گشت پاسگاه انتظامی و 30 گشت موتوری پلیس‌راه فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در اجرای طرح نوروزی امسال بیش از 500 نیروی پلیس‌راه در محورهای جاده‌ای استان فعالیت دارند و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان از اجرای طرح ترافیکی در محورهای پرتردد استان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این طرح در سه محور پرترافیک استان شامل محورهای سنندج سقز و سقز بانه در دو پیک زمانی 25 تا 30 اسفندماه و از 12 فروردین‌ ماه سال آینده تا 16 فروردین اجرا می‌شود.

اجرای طرح محدودیت تردد کامیون و تریلی

فرمانده پلیس راه‌ کردستان از اجرای طرح محدویت تردد کامیون و تریلی‌ها از ساعت 7 الی 12 شب در محورهای استان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: تنها تریلی‌های حامل مواد خوراکی حق تردد در محورها و جاده‌های استان را دارند.

به گفته وی، در چهارشنبه آخر سال نیز به منظور جلوگیری از بروز هر نوع حادثه‌ای تردد هرگونه کامیون به داخل شهر ممنوع اعلام شده است.

وی همچنین از توقیف خودروهای مخاطره‌‌آمیز در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: ضمن ثبت جرم و درج نمره منفی در پرونده راننده متخلف، خودرو نیز تا پایان طرح نوروزی در پارکینگ متوقف می‌شود.

نادری افزود: رانندگانی که بیش از دو تخلف از جمله سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ را همزمان داشته باشند خودروهای آنها به مدت سه روز توقیف می‌شود.

وی از فعال‌سازی گشت‌های انتظامی در راه‌های فرعی و روستایی استان تا پایان اجرای طرح پلیس نوروزی در این استان خبر داد و گفت: به منظور برقراری 100 درصدی امنیت در سطح جاده‌ها و محورهای برون و درون شهری، پلیس با استفاده از تمام ظرفیت‌ها آماده خدمت به هموطنان است.

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت ترافیکی با اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقای ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی و ایجاد آرامش و آسودگی خاطر در سفرهای نوروزی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پلیس نوروزی در سراسر کشور و استان است.

به گفته وی حضور فعال و موثر تیم‌های پلیس راه به منظور نظارت بر اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی و رسیدگی سریع به تصادفات و جلوگیری از انسداد معابر از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح است.

نادری در پایان به تمهیدات پلیس راه استان به منظور جلوگیری از بروز تصادفات اشاره کرد و گفت: افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس در محورهای اصلی با استفاده از نیروهای کمکی، افزایش تیم‌های گشتی نسبت به سال گذشته و توجه ویژه به برخی از تخلفات همچون سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند از جمله تمهیدات پلیس‌راه در طرح پلیس نوروزی امسال است.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول