اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین پلیس راه استان زنجان:

خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان همچنان قربانی می‌گیرد

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین علت تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است، گفت: تاکنون 3 میلیون و 200 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کرده‌اند.

خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان همچنان قربانی می‌گیرد

علی‌اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اجرای طرح ویژه نوروزی و کنترل تردد خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان از 25 فروردین سال گذشته آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح ویژه نوروز تاکنون 3 میلیون و 202 هزار و 818 خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کرده‌اند، اضافه کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.

جانشین پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه در مدت مذکور 860 دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان توقیف شده است، گفت: همچنین تعداد موتورسیکلت‌های توقیفی در این مدت نیز 114 دستگاه است.

وی در ادامه با اشاره به اخذ 302 مورد تست اعتیاد از رانندگان عبوری از محورهای مواصلاتی استان افزود: از این تعداد تست اعتیاد 53 راننده مثبت بود.

شیرمحمدی همچنین با اشاره به اخذ 170 مورد تست الکل از رانندگان افزود: خوشبختانه در این زمینه نتیجه آزمایش مثبت نداشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد خودروهای تردد کرده در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور 137 هزار و 640 خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد کرده‌اند.

جانشین پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 70 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین به وقوع چهار فقره تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی استان طی 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: این تصادفات منجر به مجروح شدن شش نفر شده است.

شیرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین علت تصادفات جاده‌ای عدم توجه به جلو با 37 درصد است، اضافه کرد: همچنین از نظر زمانی نیز بیشترین تصادفات بین ساعات 6 صبح تا 12 شب رخ می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه کیلومتر یک تا 30 کیلومتر نیز بیشترین آمار تصادفات را از نظر مکانی دارند، اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده 39 درصد از تصادفات در این کیلومترها اتفاق می‌افتد.

جانشین پلیس راه استان زنجان همچنین با تاکید بر عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی افزود: 33 درصد از تصادفاتی که رخ می‌دهد به علت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول