اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد

کشته شدن 700 نفر در تصادفات رانندگی گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از کشته شدن تعداد 700 نفر به دلیل حوادث ناشی از تصادفات رانندگی در سال 91 در استان خبر داد.

کشته شدن 700 نفر در تصادفات رانندگی گیلان

ابراهیم قائدرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تلفات ناشی از حوادث رانندگی در سال 91 در گیلان اظهار کرد: سال گذشته در بحث تصادفات فوتی در بخش درون‌شهری شاهد 37 درصد کاهش تصادفات بودیم، اما در بخش برون‌شهری 20 درصد افزایش داشتیم.

وی تعداد کشته ‌شدگان بر اثر تصادفات ناشی از حوادث رانندگی در گیلان در سال گذشته را 700 نفر اعلام کرد و افزود: بیش از 60 درصد تصادفات متعلق به خودروهای داخل استان بوده که در جاده‌های فرعی اتفاق افتاده است.

قائدرحمتی فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث ناشی از رانندگی را اثرگذار خواند و تصریح کرد: چهار عامل انسانی، وسیله نقلیه، جاده و امداد و نجات در تصادفات دخالت دارند.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه بیش از 50 درصد مجروحان در اثر تصادفات جزو فوت شدگان هستند، یادآور شد: بخش مهمی از امر مذکور مربوط به عامل انسانی است.

وی رعایت قوانین و مقررات در کاهش تصادفات را بسیار تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: ارتقای قوانین در کاهش کشته‌شدگان حوادث ناشی از تصادفات رانندگی موثر است.

این مسئول در ادامه به اجرای طرح‌های تامین امنیت در گیلان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 207 طرح پاکسازی نقاط آلوده باید در استان اجرا می‌شد، اما 353 طرح دیگر به آن اضافه شد و به 560 طرح ارتقا پیدا کرد.

قائدرحمتی همچنین با اشاره به افزایش هشت درصدی تماس مردم با پلیس 110، عنوان کرد: امر مذکور نشان دهنده اعتماد مردم به پلیس بوده ضمن اینکه تخلفات راهنمایی و رانندگی بیشترین تماس مردم با نیروی انتظامی است.

وی از افزایش کشف محصولات ضد فرهنگی و مشروبات الکلی در سال 91 در گیلان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته 38 درصد افزایش کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای داشتیم و 35 درصد افزایش دستگیری‌ها مربوط به این موضوع بود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان 45 درصد از کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای را به صورت داوطلبانه عنوان کرد و اضافه کرد: خانواده‌ها در کشف تجهیزات ماهواره‌ای با پلیس همکاری می‌کنند و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و توسط مردم انجام شود.

انتهای پیام/84001/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول