اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

مهماندار: عدم توجه به جلو عامل اغلب تصادفات نوروزی است

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه عدم توجه به جلو عامل اغلب تصادفات نوروزی است، گفت: رانندگان باید با دقت و با صبر و حوصله‌ای مضاعف در جاده‌های شهرستان طبس رانندگی کنند.

مهماندار: عدم توجه به جلو عامل اغلب تصادفات نوروزی است

محمدرضا مهماندار که برای بررسی وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی طبس به این شهرستان سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: هم‌اکنون موج بازگشت مرحله اول سفرهای نوروزی به اوج خود رسیده است که این موضوع موجب شده تا بیشتر جاده‌های کشور از تراکم نسبتاً بالایی برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروز امسال بر اساس مشاهدات و آمار ثبت شده میزان مسافرت هموطنان افزایش قابل توجهی یافته است که به همین دلیل لازم است رانندگانی که قصد بازگشت به مقصد را دارند؛ ضمن مدیریت زمان سفر، بازگشت خود را به ساعات پایانی موکول نکرده و تا حد امکان زودتر حرکت کنند تا به این طریق بتوانند با صبر و حوصله بیشتری رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر جاده‌های شهرستان طبس به صورت دو طرفه است رانندگان باید دقت کنند تا حتی اگر وسیله نقلیه با کندی در مقابلشان قرار گرفته، با صبر و حوصله رانندگی کرده، از سبقت غیرمجاز خودداری کنند و به هیچ عنوان در محل‌های ممنوع وارد خط مقابل نشوند.

وی عنوان کرد: در سفرهای نوروزی امسال همانند سال‌های گذشته عامل بیشترین تصادفات کشور عدم توجه رانندگان به جلو بوده است، به طوری که این موضوع علت 40 درصد از تصادفات کشور را شکل می‌دهد که خستگی و خواب‌آلودگی، خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با تلفن همراه موجب عدم توجه به جلو راننده می‌شود.

مهماندار ضمن تأکید بر لزوم بستن کمربند ایمنی راننده و تمام سرنشینان خودرو، یادآور شد: در تصادفات چند روز اخیر رانندگان و سرنشینانی که آسیب‌های جدی دیده‌اند، کسانی بوده‌اند که از کمربند ایمنی استفاده نکرده و پس از برخورد خودرو، به سمت جلو پرتاب شده‌اند که به همین دلیل تمامی پرسنل پلیس راه نسبت به کنترل بسته بودن کمربند ایمنی راننده و تمام سرنشینان خودروها مکلف هستند.

وی رعایت سرعت مجاز را نکته‌ای بسیار مهم دانست و افزود: هر چه سرعت خودرو بیشتر شود، احتمال وقوع تصادف و همچنین میزان شدت حادثه افزایش می‌یابد، ضمن اینکه در نقاطی هم که احتمال بارندگی وجود دارد و جاده‌ها لغزنده است باید رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

انتهای پیام/90001/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول