اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌پلیس راهور ناجا خبر داد

کاهش 7 درصدی مجموع تصادفات در سال 91 نسبت به سال 90

رئیس‌پلیس راهنمایی راهور ناجا گفت: در سال 91 شاهد کاهش 7 درصدی مجموع تصادفات نسبت به سال 90 در جاده‌های کشور بودیم.

کاهش 7 درصدی مجموع تصادفات در سال 91 نسبت به سال 90

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه بازدید از جشن‌های امداد نوروزی پلیس راه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشهد و مسیرهای جاده‌ای منتهی به مشهد از حیث ظرفیت زائرپذیری آن در زمره پرترددترین مسیرها محسوب می‌شوند.

وی افزود: همچنین بزرگراه‌‌های تهران به سمت کرج و قم در ایام تعطیلات نوروزی 92 بیشترین حجم ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند.

مومنی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات 12 ظهر تا 4 بعدازظهر صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: خواب‌آلودگی و خستگی از عوامل موثر بر تصادفات بوده و آمارها نشان می‌دهد در ساعات ذکر شده بیشترین میزان خستگی و خواب‌‌آلودگی بر رانندگان بروز کرده و سبب تصادف و واژگونی می‌شود.

وی تصریح کرد: به همت فعالیت‌های ویژه پلیس راهور، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم و همچنین نقش اساسی رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی شاهد کاهش 7درصدی تصادفات در سال 91 بودیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها و بخش‌های مرتبط با فرهنگ‌سازی نقش موثری بر آموزش و تبیین و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و رعایت قواعد ترافیکی دارند؛ تاکید زیادی بر استمرار و تداوم این آموزش و فرهنگ‌سازی داریم.

رئیس‌پلیس راهور ناجا از کاهش 26 درصدی میزان تصادفات در خراسان رضوی در سال 91 نسبت به سال 90 یاد کرد و اذعان داشت: این کاهش تصادفات در خراسان رضوی تاثیر مثبتی در کاهش تصادفات در سطح کشوری داشته است.

مومنی یادآور شد: پلیس راهور آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه‌ها و بخش‌های فرهنگ‌ساز در حوزه راهنمایی و رانندگی اعلام می‌کند.

رئیس‌پلیس راهور ناجا خطاب به عموم مردم گفت: از مسافران و رانندگان وسایل نقلیه خواستار رانندگی با آرامش خاطر و رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی برای سفری شیرین و آرام هستیم.

انتهای پیام/70023/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول