اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی – 152

مومنی: خواب‌آلودگی و انحراف به چپ در صدر علل تصادفات است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: بیشترین علت تصادفات در سطح کشور واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، انحراف به چپ، عجله و شتاب و سرعت غیرمجاز است.

مومنی: خواب‌آلودگی و انحراف به چپ در صدر علل تصادفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، سردار اسکندر مؤمنی در بازدید از وضعیت ترافیکی در محور جنگل گلستان با اشاره به سه عامل جاده، وسیله نقلیه و عامل انسانی به عنوان مهم‌ترین علل در بروز حوادث رانندگی، بیشترین علت تصادفات را در سطح کشور واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، انحراف به چپ، عجله و شتاب و سرعت غیرمجاز عنوان کرد.

وی ارتقاء فرهنگ ترافیک را موثرترین راهکار در کاهش حوادث رانندگی دانست و تصریح کرد: چنانچه موفق به کاهش نقش نیروی انسانی در بروز حوادث رانندگی شویم نقش دو خلاء دیگر یعنی جاده و وسیله نقلیه کم رنگ‌تر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به نقش سازنده مردمی در ایجاد امنیت و آرامش در سطح جامعه گفت: تجربه نشان داده هر زمان مشارکت مردم آگاهانه‌تر، پرشورتر و فعال‌تر باشد امنیت و آرامش با هزینه کمتری حاصل خواهد شد.

مومنی از کاهش حوادث رانندگی از آغاز طرح نوروزی تاکنون در گلستان خبر داد و افزود: مشارکت و همراهی مردم و رانندگان موجب کاهش 58 درصدی حوادث از آغاز اجرای این طرح تا به امروز شده است.

این مسئول مهم‌ترین هدف طرح نوروزی پلیس را کاهش وقوع تصادفات دانست و ادامه داد: این مهم با همکاری تمامی دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به آغاز موج دوم مسافرت‌ها به رانندگان توصیه کرد، در مسیرهای بازگشت صبر و حوصله بیشتری داشته باشند و مسافرت‌های خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول