اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

انتخابات ریاست جمهوری میدان امتحان برای مردم و مسئولین است

امام جمعه چرام با اشاره به این‌که در چند ماه آینده ملت ما یک امتحان بزرگ در پیش دارد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری میدان امتحان برای مردم و مسئولین است.

انتخابات ریاست جمهوری میدان امتحان برای مردم و مسئولین است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین گروه 1+5 و جمهوری اسلامی، اظهار کرد: 16 فروردین قرار است مقامات ارشد گروه 1+5 و جمهوری اسلامی در آلماتی قزاقستان گرد هم آیند تا در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی با یکدیگر مذاکره کنند.

امام جمعه چرام با بیان این مطلب که در دوره قبل این مذاکرات طرف مقابل به مقداری از حق مسلم جمهوری اسلامی اعتراف کرد، گفت: باید بدانیم بحث از مذاکرات هسته‌ای یک بهانه برای آمریکا و هم پیمانان اوست تا به این وسیله تحریم‌ها را بر ضد جمهوری اسلامی وضع کرده و از الگوی پیشرفته و اسلامی جمهوری اسلامی جلوگیری کنند، کاری که تاکنون موفق به انجام آن نشده‌اند.

وی با اشاره به این‌که اگر می‌خواهند در مذاکرات ثابت کنند که جدی هستند باید چند نکته را رعایت کنند، عنوان داشت: باید هرگونه پیشنهاد جدید شامل لغو مؤثر تحریم‌ها شود تا بدانیم در مذاکره خود جدی هستند و هرگونه پیشنهاد جدید باید شامل پذیرش حق انرژی هسته‌ای باشد.

این مسئول اضافه کرد: نباید به گونه‌ای باشد که با برداشتن تحریم‌ها حق مسلم ما در انرژی هسته‌ای تعطیل شود و غرب باید به صراحت بیان کند که به دنبال چیست، زیرا تا گام‌های بعدی مشخص نباشد گام اول را نیز نمی‌توان برداشت.

*12 فروردین، سالروز استقرار حکومت اسلامی

حجت‌الاسلام طزری در ادامه صحبت‌های خود با بیان این‌که 12 فروردین سال 58 مردم ما با رای قاطع، نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، متذکر شد: آن‌ها کاری انجام دادند که بعد از حکومت حضرت علی (ع) از دست امامان معصوم به علت عدم همکاری مردم خارج شده و در 14 قرن بعد با تلاش و مجاهدت‌های امام راحل و با انتخاب مردم دوباره آغاز شد.

وی با تأکید بر این مطلب که مردم با این انتخاب خود خواهان استقرار حکومتی بر پایه اسلام شدند، حکومتی که در آن احکام اسلامی پیاده شود، گفت: آن‌ها می‌دانستند تنها حکومتی که می‌تواند آنان را در دنیا و آخرت سعادت‌مند کند، حکومت اسلامی است.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: اگر امروز ما به پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی رسیده‌ایم از پرتو عمل به فرامین اسلام بوده و هر کجا ضربه و شکست خورده‌ایم به خاطر تبعیت از قوانین بشری و هوای نفس بوده است.

این مسئول مذهبی در چرام با اظهار تأسف از این‌که عده‌ای مغرض و معاند اسلام سعی دارند مشکلات را به پای نظام اسلامی بنویسند و ما باید متوجه این توطئه باشیم، یادآور شد: امروز شکست حکومت‌های غیرخدایی بر همگان مشخص شده و انحطاط اخلاقی، مشکلات اقتصادی، جنایت‌ها و کشتارهایی که در جهان صورت می‌گیرد به علت دوری از احکام اسلامی و تبعیت از قوانین ساخت دست بشر می‌باشد.

*ملت ایران یک امتحان بزرگ در پیش دارد

امام جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که در چند ماه آینده ملت ما یک امتحان بزرگ در پیش دارد، انتخابات ریاست جمهوری را میدان امتحان برای مردم و مسئولین دانست.

وی وظیفه مردم در این انتخابات را حضور گسترده و انتخاب فردی شایسته و لایق برای نظام اسلامی بیان کرد و گفت: باید متوجه بود که برای آن‌که انتخابات به نحو احسن برگزار شود باید مطیع قانون بود و قانون را فصل‌الخطاب قرار داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با تأکید بر این‌که هم مردم و هم کاندیداهای انتخابات باید در مقابل قانون مطیع و تسلیم باشند و بدانند عدم پایبندی به قانون، بازی در زمین دشمن و مهره دشمن شدن است، خاطرنشان کرد: ما باید فتنه 88 را نصب‌العین خود قرار داده و بدانیم تخطی از قانون چه مشکلاتی برای مردم و نظام خواهد داشت.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول