اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

طرح امداد نوروزی تا 17 فروردین ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از توزیع 20 هزار بروشور و کیف کمری امدادی بین مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: پایگاه‌ها و امدادگران تا 17 فروردین در خدمت مسافران و گردشگران هستند.

طرح امداد نوروزی تا 17 فروردین ادامه دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهرام غیبی صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای استان اردبیل اظهار داشت: ما در دو بخش فعالیت‌های نوروزی خود را در همراهی با مسافران و گردشگران انجام می‌دهیم که شامل طرح راهنمای مسافران نوروزی و امداد و نجات جاده‌ای است.

وی بیان داشت: در بخش طرح راهنمای مسافران نوروزی و در حوزه داخل شهر 18 چادر راهنمای مسافران نوروزی فعال هستند که در ورودی شهرها به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه خدمات می‌کنند.

این مسئول به برپایی 21 خیمه نماز نیز اشاره کرد و افزود: 250 نفر از نوجوانان و جوانان جمعیت هلال احمر در این طرح مشارکت دارند.

غیبی پیشگیری از حوادث و سوانح جاده‌ای در سفرهای نوروزی، آموزش‌های خودامدادی، راهنمایی اماکن گردشگری و زیارتی، ارائه خدمات بهداشتی، فرهنگی و مذهبی و برنامه‌های فرهنگی- امدادی را از جمله خدماتی اعلام کرد که هلال احمر در طرح راهنمایی مسافران نوروزی ارائه می‌کند.

وی گفت: در این زمینه بیش از 30 هزار مراجعه به چادرهای راهنمای مسافران نوروزی را در پنج روز گذشته شاهد بودیم، به طوری که یک هزار و 500 نفر از خدمات ایستگاه‌های سلامت نیز بهره‌مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خاطرنشان کرد: در فضای دوستدار کودک بیش از یک هزار و 400 نفر مراجعه کودکان را شاهد بودیم که در این فضا به نقاشی و آموزش‌های موردنظر مشغول بودند.

غیبی از توزیع 30 هزار کیسه زباله با هدف حفظ محیط زیست و 15 هزار بروشور و نقشه راهنمای مسافران خبر داد و تصریح کرد: 5 هزار کیف کمری انفرادی امدادی نیز به صورت رایگان بین آنها توزیع شده است.

وی حوزه دوم کاری جمعیت هلال احمر را در تعطیلات نوروزی فعال نگه داشتن پایگاه‌های امداد بین شهری اعلام کرد و ابراز داشت: 20 پایگاه ثابت و سیار ما با تجهیز 20 دستگاه آمبولانس و 10 دستگاه ست نجات و یک دستگاه امدادی آبی و خاکی در این ایام به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کنند.

عضو ستاد تسهیلات سفرهای استان اردبیل با اعلام اینکه در این ایام به بیش از 400 مراجعه کننده خدمات ارائه شده است اضافه کرد: یک فروند بالگرد نیز تا نهم فروردین در استان مستقر بوده و خدمات ارائه می‌کند.

غیبی در پایان سخنان خود بیان داشت: پایگاه‌ها و امدادگران ما تا 17 فروردین در خدمت مسافران و گردشگران هستند و توصیه می‌کنیم اگر با تصادف و یا حادثه‌ای روبرو شوند با سامانه ندای امداد 147 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/62003/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول