اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش توان عملیاتی امدادگران

دوره بازآموزی امداد و نجات نوروزی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: با هدف افزایش توان عملیاتی نیروهای جمعیت هلال‌احمر دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی 92 برگزار شد.

دوره بازآموزی امداد و نجات نوروزی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز و در هتل ارشاد سرعین برگزار شد، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل اظهار داشت: این دوره بازآموزی با هدف افزایش توان عملیاتی نجات‌گران جاده‌ای و ارتقا سطح ضریب ایمنی جاده‌ها و کمک به رانندگان و مسافران حادثه دیده در ایام نوروز انجام شد.

بهرام غیبی تصریح کرد: ‌در این دوره بازآموزی طرح امداد و نجات نوروزی بیش از 250 امدادگر از سراسر استان در محل هتل ارشاد سرعین گرد هم آمده و طرح‌های امداد و نجات نوروزی را باز تمرین کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:‌ در این دوره آموزشی که به مدت سه روز برگزار شد پرسنل و امدادگران دارای دوره امداد جاده، نجاتگر با شرکت در کلاس‌های عملی و تئوری آگاهی‌های خود را در مورد نحوه برخورد با تصادفات و مصدوم پشت سر گذاشتند.

غیبی اضافه کرد: در این دوره سعی شده امدادگران کار با تجهیزات نیمه سنگین، ست هیدرولیک، تثبیت پزشکی مصدومان، خونریزی، تنفس، ثابت‌سازی، شکستگی، رگ‌گیری، پانسمان، بانداژ، جی.پی.آر و پیشگیری از حریق را آموزش دیده و با نحوه عملیاتی شدن آن آشنا شوند.

این مسئول بیان کرد: نجات‌گران پس از موفقیت در آزمون نهایی برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی در پایگاه‌های بین شهری و گردنه‌های پرتردد استان مستقر شده و سعی می‌کنند در خدمت مسافران و گردشگران باشند.

وی از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر از 25 اسفندماه خبر داد و یادآور شد: نیروهای ما با استقرار در پایگاه‌های جاده‌ای و درون شهری سعی می‌کنند در اولین فرصت خدماتی را به مسافران ارایه کنند که در این زمینه بازتوانی و همچنین آموزش‌های لازم به آنها ارایه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت:‌ در مجموع بیش از 300 امدادگر و داوطلب جمعیت هلال‌احمر از 25 اسفند تا 14 فروردین ماه به حالت آماده باش در می‌آیند تا برای مسافران و گردشگران نوروزی ارایه خدمات کنند.

غیبی تدارک 15 پایگاه راهنمای مسافر و 21 چادر و خیمه نماز را خاطر نشان کرد و افزود:‌ بیش از 300 راهنما با شعار راهنمایان جوان، ایمنی و آرامش در مبادی ورودی و خروجی شهرها آماده ارایه خدمات می‌باشند.

وی در پایان تصریح کرد: در این پایگاه‌ها علاوه بر راهنمایی مسافران نوروزی اقلام فرهنگی از قبیل بروشور، نقشه، کتابچه و سی‌دی‌های آموزشی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/62006 /ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول