اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 116

اکبری: در طرح امداد و نجات نوروزی گلستان تصادف منجر به فوت نداشتیم

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: از آغاز طرح امداد‎ و نجات نوروزی تاکنون تصادف جاده‎ای منجر به فوت در استان اتفاق نیفتاده است.

اکبری: در طرح امداد و نجات نوروزی گلستان تصادف منجر به فوت نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری در جریان بازدید روزانه از پایگاه‎های امداد و نجات گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: به حول و قوه الهی و رعایت اصول ایمنی جاده‎ای توسط مسافران نوروزی، امیدواریم تا پایان اجرای طرح، شاهد هیچ‎گونه حادثه مرگ‎باری نباشیم.

431 مورد مصدومیت جاده‎ای از آغاز اجرای طرح امداد و نجات نوروزی

وی با اشاره به تعداد مصدومان جاده‎ای از 20 اسفندماه سال گذشته تا پایان سوم فروردین‌ماه سال‌جاری یادآور شد: طی این مدت 431 نفر در تصادفات جاده‎ای دچار مصدومیت شده‎اند.

رئیس کارگروه امداد و نجات ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: 604 نفر نیز در این مدت زمان با کمک نیروهای جمعیت هلال‌احمر و مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان‎ به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

866 مورد عملیات امداد و نجات توسط نیروهای هلال‌احمر گلستان

اکبری اضافه کرد: یک‌هزار و 956 مسافر نیز در زمان یاد شده به شکل حضوری به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‎اند.

وی با اشاره به تعداد عملیات امداد و نجات در سطح استان گلستان متذکر شد: از زمان اجرای طرح تاکنون، 866 مورد عملیات امداد و نجات توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان انجام گرفته است.

فعالیت 100 پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر در ایام نوروز

اکبری عنوان کرد: 100 پایگاه امداد‎ و نجات ثابت و سیار، آماده عملیات امداد‎رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی در سطح استان هستند.

وی بیان داشت: تعداد مراجعه‌کننده به ایستگاه‎های اطلاع‎رسانی هلال‌احمر برای اخذ راهنمایی، 189 هزار و 102 خانوار بوده است.

این مسئول گلستانی با اشاره به اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی اذعان داشت: از مدت اجرای طرح تاکنون، تعداد 223 هزار و 686 پیام‎برگ‎های اطلاع‎رسانی بین مسافران نوروزی در سطح استان توزیع شده است.

بهره‎برداری حدود 4 هزار نفر از خیمه‌های فرایض دینی

اکبری اضافه کرد: 3 هزار و 749 نفر نیز طی این مدت از خیمه‌های برپا شده نماز، برای انجام فرایض دینی بهره برده‌اند.

وی با اشاره به تعداد نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان در طرح امداد و نجات نوروزی گفت: تا پایان اجرای طرح، 10 هزار و 400 نفر نیروی انسانی توسط جمعیت هلال‌احمر گلستان برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی به کار گرفته می‎شوند.

تأکید بر رعایت اصول ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس راه توسط مسافران نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان از مسافران نوروزی خواست تا برای تداوم سفری ایمن و عاری از خطر به هشدارهای پلیس و همکاران وی در اورژانس و هلال‌احمر استان توجه کنند.

اکبری ابراز امیدواری کرد که تا به ثمر نشستن طرح امداد و نجات نوروزی هیچ حادثه طبیعی و انسان‌سازی برای میهمانان استان سرسبز گلستان روی ندهد و آنان با خاطره‌های خوش، گلستان را به مقصد و دیار خویش ترک کنند.

«استقبال ایمن از بهار»، طرح ویژه تعطیلات نوروزی بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال‌شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول