اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مکان‌های زیارتی، طبیعی و تاریخی گچساران + تصاویر

گچساران دارای اماکن مذهبی و زیارتی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیبایی بوده و وجود همین اماکن سالانه به خصوص در ایام نوروز، مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

مکان‌های زیارتی، طبیعی و تاریخی گچساران + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، این شهرستان در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و وجود چاه‌های عظیم نفت سبب شده که در سطح کشور معروف باشد.

این شهرستان که یک سوم نفت کشور را تولید و استخراج می‌کند، از شمال با کهگیلویه از جنوب با شهرستان گناوه از شرق با نورآباد ممسنی و از غرب با بهبهان همسایه بوده و به دلیل برخورداری از سرمایه عظیم نفت و گاز به یک شهر صنعتی معروف شده است.

گچساران دارای اماکن مذهبی و زیارتی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیبایی است و وجود همین اماکن، سالانه به خصوص در ایام نوروز مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

طبیعت بسیار زیبای گچساران که یک نعمت خدادادی بوده؛ به گونه‌ای است که مسافرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند دل به ترک آن نمی‌دهند.

در زیر به برخی از اماکن زیارتی، طبیعی و تاریخی معروف گچساران می‌پردازیم.

حرم حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س)

بارگاه نورانی حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) دختر بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) و خواهر حضرت امام رضا (ع) در فاصله 80 کیلومتری از جنوب گچساران واقع شده است.

حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) دارای کرامات بسیار زیادی است و سالانه و به خصوص در ایام نوروز زائران زیادی از نقاط مختلف کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای زیارت به حرم این حضرت بزرگوار سفر می‌کنند.

حرم حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) دارای کمپینگ اقامتی و زائرسرای مناسب، پارکینگ و بازارچه است.

مجموعه پل‌های خیرآباد

مجموعه پل‌های خیرآباد که بنای آن به اواسط دوره اولیه اسلامی بر می‌گردد، در فاصله 50 کیلومتری گچساران و در مسیر ارتباطی گچساران – دهدشت واقع شده است. این پل مسیر ارتباطی جاده شاهی تخت جمشید به شوش بوده و همچنان در دوران اسلامی نیز مسیر ارتباطی شرق به غرب است.

مجموعه پل‌های خیرآباد از مکان‌های تاریخی و دیدنی گچساران به شمار می‌آید.

گنبد لیشتر

این گنبد در فاصله 30 کیلومتری غرب گچساران و در راه ارتباطی قدیم این شهرستان به بهبهان واقع شده است.

گنبد لیشتر که از بناهای قرن هشتم هجری بوده، دارای گنبدی مخروطی (پلکانی) بوده و فضای داخلی آن با طرح‌های بسیار زیبایی تزیین شده است.

چهار طاقی خیرآباد

این بنای تاریخی یادگاری بر جای مانده از دوران ساسانیان است و در فاصله 50 کیلومتری گچساران و در مسیر ارتباطی این شهرستان به دهدشت واقع شده است.

این بنای تاریخی زیبا در روستای ده ناصر قرار گرفته و معماری آن به طور کامل ایرانی است.

روستای مارین

روستای بسیار زیبای مارین در فاصله 36 کیلومتری از شمال گچساران قرار گرفته و از شمال به کوه دلی گنج، از شرق به کوه خامی و از جنوب غربی به کوه دیل محدود می‌شود.

این روستا که امام‌زاده حضرت بی‌بی حمیده خاتون (س) در آن واقع شده، دارای آب و هوایی مناسب بوده و از مکان‌های طبیعی زیبایی برخوردار است.

دشتک دیل

در فاصله 25 کیلومتری شمال گچساران و در لابه‌لای جنگل‌های انبوه، دشتک دیل واقع شده است.

این مکان بسیار زیبا دارای آب و هوایی مناسب بوده و همین امر سبب شده که در ایام نوروز مسافران زیادی به آن سفر کنند و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.

انتهای پیام/82010/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول