اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گچساران شهر طلای سیاه با مناظر بکر طبیعی + تصاویر

خبرگزاری فارس: گچساران، دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری است و همین امر سبب شده که در طول سال به خصوص ایام نوروز بسیاری از مسافران و گردشگران به این شهر سفر کنند.

گچساران شهر طلای سیاه با مناظر بکر طبیعی + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، این شهر یکی از مناطق جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد با مرکزیت دوگنبدان است که به داشتن چاه‌های عظیم نفت معروف بوده و یک سوم نفت کشور را تولید و استخراج می‌کند.

این شهرستان از شمال با کهگیلویه، از جنوب با شهرستان گناوه، از شرق با نورآباد ممسنی و از غرب با بهبهان همسایه است و به دلیل برخورداری از سرمایه بزرگ نفت و گاز به یک شهر صنعتی معروف شده است.

گچساران علاوه بر داشتن چاه‌های عظیم نفت، دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار زیبایی است و همین امر سبب شده که در طول سال به خصوص ایام نوروز بسیاری از مسافران و گردشگران به این شهر سفر کنند.

وجود حرم مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) دختر بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) و خواهر حضرت امام رضا (ع) در 80 کیلومتری گچساران چهره نورانی و نمای زیبایی به این شهرستان داده و در ایام سال به خصوص تعطیلات نوروز زائران زیادی از نقاط مختلف کشور از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس برای زیارت به حرم آن حضرت می‌آیند.

می‌توان گفت حرم حضرت بی‌بی حکیمه خاتون (س) در ایام نوروز نسبت به سایر مکان‌های زیارتی و گردشگری در گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مسافران را به سوی خود می‌کشاند.

گچساران علاوه بر این دارای مکان‌ها و بقعه‌های متبرکه دیگری نیز هست و این مکان‌ها زائران زیادی را به خود جذب می‌کند که از جمله آن امام‌زاده جعفر (ع) است که در 15 کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

گچساران همچنین دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی در اطراف خود است، جاذبه‌های زیبایی که دیدن آن لذت و آرامش را به انسان هدیه می‌دهد.

اغراق نیست اگر بگوییم این جاذبه‌های دیدنی سبب شده که گچساران را شمالی در جنوب ایران بنامند.

دشتک دیل و قلات گناوه با داشتن طبیعتی بسیار زیبا هر ساله در ایام نوروز هزاران نفر را به خود جذب می‌کنند و آن‌هایی که به این مکان‌ها سفر می‌کنند نمی‌توانند که از آن دل بکنند.

منطقه بسیار زیبای شلال‌دان در 5 کیلومتری باشت و در میان جاده ارتباطی باشت و گچساران از دیگر مکان‌های زیبا و دیدنی این دیار است.

کوه‌ها و دشت‌های گچساران در زیبایی بسیار مثال‌زدنی هستند و می‌توان آن‌ها را عروس طبیعت نامید.

--------------------------------

گزارش از احسان طالبی

-------------------------------

انتهای پیام/82010/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول