اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری کاشان خبر داد

نیاز به اعتبار 5 میلیارد ریالی برای مرمت خانه تاریخی رزاقیان کاشان

مدیر حوزه هنری شهرستان کاشان، از نیاز به 5 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و مرمت خانه تاریخی رزاقیان این شهرستان خبر داد.

نیاز به اعتبار 5 میلیارد ریالی برای مرمت خانه تاریخی رزاقیان کاشان

محمد قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به واگذاری خانه رزاقیان کاشان توسط میراث فرهنگی کاشان به حوزه هنری این شهرستان در سال 88 اظهار داشت: برای عملیات مرمت و بازسازی خانه تاریخی رزاقیان کاشان تاکنون 2 میلیارد ریال از محل بودجه‌های عمرانی استانداری هزینه شده است.

وی افزود: مبلغ 800 میلیون ریال نیز در سال 91 برای مرمت و بازسازی این خانه اختصاص داده شده است.

به گفته وی، خانه تاریخی رزاقیان کاشان مربوط به دوران قاجاریه با 800 مترمربع در مساحت سه طبقه در خیابان علوی کاشان در مجاورت خانه تاریخی تاج(خانه هنرمندان) و مسیر خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان واقع شده است.

مدیر حوزه هنری شهرستان کاشان در ادامه از برگزاری نخستین نمایشگاه آثار حجمی در خانه تاریخی رزاقیان ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با عنوان «نقش و نقوش» و با موضوع کتیبه‌های باستانی و نقاشی ویژه ایام نوروز صبح و عصر از دوم تا 15 فروردین‌ماه در این خانه تاریخی پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

قنبری تصریح کرد: 70 اثر حجمی در قالب تابلوهای زینتی از آثار فریده خیامی کاشانی هنرمند جوان حوزه هنری کاشان در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته شده است.

وی یک سال کار برای تولید آثار به نمایش گذاشته شده توسط این هنرمند جوان حوزه هنری کاشان را یادآور شد و افزود: فریده خیامی کاشانی متولد 1368 دارای فوق دیپلم هنرهای تجسمی تا کنون دو نمایشگاه از آثار نقاشی خود را نیز در معرض دید عموم قرار داده است.

به گفته وی، حوزه هنری کاشان در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و تشویق و تقدیر از هنرمندان کاشانی هفته‌ای یک نمایشگاه از آثار آنها را در خانه تاریخی رزاقیان کاشان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/2406/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول