اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

مرمت سرای شازده کوچک بازار جهانی تبریز به نیمه رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات مرمتی سرای شازده کوچک بازار تاریخی و جهانی تبریز به نیمه رسید.

مرمت سرای شازده کوچک بازار جهانی تبریز به نیمه رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی اظهار کرد: بیش از 50 درصد مرمت سرای شازده کوچک شامل دو طبقه همکف و اول به پایان رسیده است.

وی با اشاره به مرمت‌های انجام گرفته در این سرا افزود: اجرای کانال تاسیساتی، برداشتن کف سیمانی و بتونی، اجرای درپوش، برداشتن نمای سیمانی در حال ریزش و اجرا و مرمت نمای آجری منطبق با معماری بازار و نیز اصلاح بخشی از طاق نماها از جمله این مرمت‌ها به شمار می‌رود.

وی تکمیل مرمت طاق نماها، اصلاح نما، کف سازی، هدایت فاضلاب به بیرون، و اجرای آب نما با حوض سنگی را از جمله مرمت‌هایی خواند که در سرای شازده کوچک در دست کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: سرای شازده کوچک در دو طبقه همکف و اول از 60 طاق تشکیل شده است.

محمدی با بیان اینکه پله های ارتباطی این دو طبقه نیز در دست اصلاح و بازسازی قرار دارد، افزود: دو ایوان چوبی و جانمایی حوض سنگی از دیگر مختصات این سرای تاریخی و زیبا به شمار می‌روند.

یادآور می‌شود، بازار ثبت جهانی شده تبریز، از 16 راسته، 14 دالان، 20 تیمچه، 25 سرا و 14 مسجد تاریخی تشکیل شده است.

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول