اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اعلام کرد

ورود 470 هزار گردشگر به اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 470 هزار گردشگر وارد استان اردبیل شده‌اند.

ورود 470 هزار گردشگر به اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل یحیی نقی‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر در اردبیل اظهار داشت: تعداد مسافران مقیم بیش از 105 هزار و 99 نفر بوده که بیشتر از شهرهای اردبیل، سرعین، نیر و مشگین‌شهر بازدید کرده‌اند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه نظارت نیز اشاره کرد و افزود: در این مدت 969 فقره بازدید از فضاهای اقامتی و پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی در سطح استان اردبیل انجام شده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان با بیان اینکه در این نظارت‌ها سه مورد از هتل‌ها و اماکن پذیرایی تشویق شده و 130 مورد تذکر نیز برای اصلاح موارد نقص به صاحبان هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها و رستوران‌ها ارائه شده است اضافه کرد: همچنان این نظارت‌ها به صورت مشترک ادامه پیدا می‌کند.

بازدید 4000 گردشگر از موزه‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نقی‌زاده با یادآوری اینکه از ابتدای سفرها تاکنون بیشترین بازدیدها از شورابیل انجام شده که تعداد آن 60 هزار و 400 نفر بوده است خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار و 4 نفر گردشگر و مسافر ورودی به استان از موزه‌ها بازدید کردند.

وی به بازدید شبانه از مراکز اقامتی، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و رستوران‌ها و کافی‌‌شاپ‌ها اشاره کرد و افزود: با حضور بازرسان صنعت و معدن و تجارت، اماکن، آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی این بازدیدهای شبانه انجام شده است.

بازدید ناظر عالی شمال غرب سازمان میراث فرهنگی از مراکز اقامتی سرعین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی در شمال غرب کشور از مراکز اقامتی، پذیرایی و آبگرم‌های شهرستان سرعین بازدید کرد.

مسعود علویان صدر در این بازدید وضعیت خدمت‌رسانی به گردشگران داخلی و خارجی را مناسب ارزیابی کرد و از برخورد شدید با متخلفان در این حوزه خبر داد.

همچنین با حضور ناظر عالی سازمان میراث فرهنگی جشن صدای بهار با برنامه‌های شاد و متنوع موسیقی عاشیقلر و برنامه سنتی تکم‌گردانی در سرعین، اردبیل، پارس‌آباد و بیله‌سوار برگزار شد.

در جشن صدای بهار که در سرعین برگزار شد گروه‌های نمایشی و موسیقی سنتی عاشیقلر جنب هتل لاله سرعین به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال خوب گردشگران و مسافران مواجه شد.

در اردبیل نیز ظهر امروز این جشن در محل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با حضور گروه موسیقی عاشیقلر و تکم‌گردانی اجرا شد.

در شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز به همراه برگزاری موسیقی سنتی آذری و اجرای نمایش‌های شاد و مفرح برنامه سنتی تکم‌گردانی با لباس‌های محلی و آئین‌های سنتی برگزار شد که با استقبال خوب مردم و مسافران و گردشگران مواجه شد.

انتهای پیام/62003/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول