اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

بانوان به مقام و منزلت حضرت زهرا توجه کنند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: بانوان به مقام و منزلت حضرت زهرا بیش از گذشته توجه کنند و در راستای نزدیک شدن به ایشان گام بردارند.

بانوان به مقام و منزلت حضرت زهرا توجه کنند

حجت‌‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه به فرا رسیدن ایام فاطمیه اشاره کرد و اظهار داشت: تقارن سال نو با ایام شهادت ایشان بدون دلیل نیست بلکه باید زنان و دختران جوان را به فکر وا دارد تا در راه ایشان گام برداشته و به عنوان نخستین حرکت در دید و بازدیدها حجاب و عفاف را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف موجب خشنودی حضرت فاطمه زهرا (س) می‌شود، ادامه داد: سوره کوثر و آیاتی از سوره احزاب در شان و منزلت این بانوی فرهیخته نازل شده است پس این موضوع جایگاه بلند حضرت فاطمه زهرا (س) در عالم هستی را نشان می‌دهد بنابراین نه‌ تنها بانوان بلکه مردان نیز باید ایشان را اسوه قرار دهند.

امام جمعه شاهین‌دژ با اظهار به اینکه حضرت فاطمه (س) توسط پدر بزرگوارشان حضرت محمد (ص) همواره مورد تکریم قرار می‌گرفتند، افزود: در حالی که دنیای غرب ادعای پوشالی حمایت از حقوق زن را مطرح می‌کند در صدر اسلام این موضوع به معنای واقعی کلمه مورد توجه نبی اکرم (ص) قرار گرفت و مسلمانان به رعایت آن توصیه شده‌اند.

وی به نام‌گذاری سال جاری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را برای سال جاری برگزیده‌اند پس برای اینکه منویات ایشان تحقق پیدا کند لازم است ابعاد مختلف شعار سال تبیین شده و برای آن برنامه عملیاتی تنظیم شود.

وی حماسه را مرحله بعد از جهاد دانست و بیان کرد: واژه حماسه زمانی به کار گرفته می‌شود که اقشار مختلف جامعه روحیه جهادگونه پیدا کرده و این مرحله را با سربلندی پشت‌سر بگذارند و در جامعه نیز از هر جهت آمادگی کامل برای تحقق حماسه فراهم شود لیکن مقام معظم رهبری با در نظر گرفتن اوصاف مذکور عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی را برای سال جاری برگزیده‌اند.

امام جمعه شاهین‌دژ حماسه را یک تفکر برگرفته از دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: حماسه فقط یک واژه صرف نبوده بلکه در دل آن معنا، مفهوم و تمدن بی‌نظیری خفته است به طوری که به وسعت دامنه اسلام و به قدمت این دین آسمانی معنا دارد که باید تبیین و سپس برای جوانان تفهیم شود تا در این راستا گام بردارند.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) در جنگ‌های احد، خیبر، صفین و نهروان به حماسه‌آفرینی پرداخته و بعد از ایشان نیز امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت علی اکبر (ع) حماسه‌های پرشوری را در تاریخ بشریت ثبت کرده‌اند به طوری که جوانان ایران اسلامی نیز با الهام از اولیای الهی در هشت سال جنگ تحمیلی مقابل دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کردند.

باقری گفت: برای اینکه در جنگ نرم و جنگ اقتصادی دشمنان و مخالفان را مغلوب میدان‌ها کنیم به چنین شور و شعور حماسی نیاز جدی داریم لیکن مقام معظم رهبری با انتخاب عنوان مذکور ملت‌مان را برای ایجاد آمادگی و بسیج همگانی فراخوانده‌اند پس ملت ولایتمدار و انقلابی نیز در طول 34 سال گذشته ثابت کرده‌اند همواره مطیع رهبری هستند و ندای وی را لبیک می‌گویند.

انتهای پیام/61002/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول