اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبر داد

راه‌اندازی مرکز دیالیز حضرت زهرا(س) با خدمات رایگان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی مرکز دیالیز حضرت زهرا(س) و ارائه خدمات رایگان به بیماران در اردبیل خبر داد.

راه‌اندازی مرکز دیالیز حضرت زهرا(س) با خدمات رایگان

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با احداث این مرکز به همت خیرین 20 دستگاه دیالیز خریداری شده و به بیماران به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود.

وی افزود: در کنار احداث این مرکز که پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای آن خریداری شده و به سرعت در حال نصب است، سعی شده از ظرفیت خیرین برای ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف پزشکی استفاده شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین به توسعه مجموعه‌های پزشکی و احداث بیمارستان 32 تختخوابی در نیر و 62 تختخوابی در نمین اشاره کرد.

حقیقت‌پور یادآور شد: مجوز لازم برای راه‌اندازی دانشکده داروسازی اردبیل گرفته شده و در کنار آن شاهد راه‌اندازی دستگاه MRI برای مراکز بیمارستانی اردبیل و حومه هستیم.

وی بیان داشت: در راستای توسعه علمی منطقه موافقت اصولی با احداث پارک علم و فناوری صادر شده تا به مانند سایر استان‌ها ایده‌های نو دانشجویان و نخبگان اردبیل به مرحله تجاری‌سازی برسد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه از کسب مجوز لازم برای راه‌اندازی دانشگاه مهندسی فناوری نوین سبلان خبر داد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: حکم مسئول این دانشگاه زده شده و دانشگاه در قالب دانشکده‌های نانو، نانو تکنولوژی، هوا فضا، فیزیک هسته‌ای، علوم ماهواره‌ای و... فعالیت خود را انجام می‌دهد.

گازرسانی به روستاها با سرمایه‌گذاری 23 میلیارد تومانی

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: با هدف توسعه گازرسانی به مناطق محروم و روستایی از وزیر نفت مجوز تامین اعتبار 23 میلیارد تومانی گرفتیم تا به این امر توسعه بدهیم.

وی گفت: قرار است طی دو سال آینده تمام روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز برخوردار شوند که مناطق سردسیر و همچنین صعب‌العبور در اولویت قرار دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل از مجوز تامین اعتبار 5.5 میلیارد تومانی در مناطق روستایی برای تکمیل طرح‌های معیشتی خبر داد و افزود در این زمینه 50 هزار هکتار باغ مثمر در اراضی شیب‌دار منطقه احداث می‌شود.

حقیقت‌پور یادآور شد: اگر هر هکتار تنها برای یک جوان اشتغالزایی ایجاد کند شاهد اشتغال 50 هزار نفر در این حوزه خواهیم بود.

وی به رونق صادرات سیب‌زمینی در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: بر اساس مجوز صادر شده سیب‌زمینی این استان به کشورهای سوریه، عراق روسیه و اوکراین صادر شده است.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول