اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سفرهای نوروزی تا پایان اول فروردین

آرامگاه بوعلی سینا بیشترین بازدیدکننده نوروزی را داشته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از استقبال چشمگیر مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان همدان در روزهای نخست تعطیلات نوروز 92 خبر داد.

آرامگاه بوعلی سینا بیشترین بازدیدکننده نوروزی را داشته است

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده از روز 25 اسفندماه اماکن و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همدان در سطح هشت شهرستان تابعه برای بازدید مسافران و میهمانان نوروزی آماده به کار بوده که در نوروز امسال شاهد سیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی در همدان هستیم.

وی افزود: همدان با توجه به موقعیت خاص خود در غرب کشور و با توجه به اینکه مدخل ورودی استان غربی کرمانشاه، کردستان، ایلام و همچنین گذرگاه زائران عتبات عالیات است، شاهد حضور مسافران زیادی از اقصی نقاط  کشور در این استان است.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان همدان تصریح کرد: در شهر همدان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی وجود دارد که با استقبال کم‌نظیر مسافران مواجه شده و آب و هوای مطبوع در روزهای نخست سال در سطح استان همدان بر افزایش این تعداد میهمان تأثیر مستقیم داشته است.

وی اضافه کرد: تا پایان وقت کاری روز نخست فروردین‌ماه آرامگاه و موزه بوعلی سینا حکیم هزاره‌ها با 10 هزار و 540 نفر بیشترین بازدیدکننده را در سطح شهر همدان به خود اختصاص داده است.

ایزدی ادامه داد: مقبره باباطاهر عریان با هفت هزار و 950 نفر، تپه و موزه تاریخی هگمتانه با چهار هزار و 100 نفر، گنبد علویان با 640 نفر و موزه مفاخر و مشاهیر استان همدان 140 نفر بازدیدکننده را داشته که از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به تعداد بازدیدکننده غار منحصر به فرد علیصدر در مناطق تابعه شهرستان کبودراهنگ از 28 اسفند تا پایان اول فروردین گفت: از شروع سفرهای نوروزی و حضور مسافران و گردشگران در استان، غار شگفت‌انگیز علیصدر میزبان بیش از هشت هزار و 150 بازدیدکننده بوده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با تلاش مدیران شرکت سیاحتی علیصدر، امکان رزرو بلیت این غار زیبا از طریق اینترنت و به نشانی www.alisadr.com به دو زبان فارسی و انگلیسی فراهم شده است.

وی اذعان کرد: کتیبه‌های تاریخی گنجنامه، شیرسنگی، مجتمع توریستی عباس‌آباد از دیگر اماکن دیدنی شهر همدان هستند که بدون اخذ وجه بازدید آن برای عموم مسافران عزیزی که همدان را برای سفر نوروزی خود انتخاب کردند، مهیا است.

ایزدی در پایان تأکید کرد: در مجموع در روزهای نخست تعطیلات نوروزی سال 92 بیش از 33 هزار مسافر از اماکن تاریخی و طبیعی همدان بازدید کردند که این رقم فقط با فروش بلیت این امکان محاسبه شده که با این حجم مسافری که توسط همکاران آمار این اداره در مبادی ورودی همدان رصد می‌شود، تعداد مسافران نوروزی استان رقم خوبی را به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام/89020/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول