اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه منوجان:

عدم وابستگی به آمریکا موجب بالندگی ایران شده است

امام جمعه منوجان گفت: کشور ایران وابسته به آمریکا نیست و به همین دلیل امروز به بالندگی رسیده است.

عدم وابستگی به آمریکا موجب بالندگی ایران شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام امین رضوانی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه در سال جدید اظهار داشت: نوروز تحولی در زندگی ما ایجاد می‌کند و این تلاش برای تغییر حال ما است. نوروز یعنی در روز نو در اعمال و رفتار خود تفکر کنیم و روز خود را نو معنوی و خدایی کنیم و باید برای تحول و سبک زندگی دیگر و فضا و معنویت دلمان را هماهنگ با طبیعت نو کنیم.

رضوانی با بیان اینکه نوروز در لسان دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ما باید در زندگی خود تفکر و نفس خود را تزکیه کنیم و در بعد معنوی غفلت را به خودمان راه ندهیم و تفکر کردن در ایام نوروز یکی از عبادت‌های بزرگ است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ روز و لحظه‌ای مانند روز و لحظه‌ای دیگر نیست و ما باید وضعیت خود را بسنجیم و با دگرگونی برای تغییر تلاش کنیم و راه بهتر را برویم. زندگی قابل تغییر است اما قابل تکرار نیست، انسان موفق کسی است که اصل تغییر را در زندگی خود داشته باشد.

خطیب جمعه منوجان گفت: باید دل‌ها را از کینه و کدورت نسبت به یکدیگر صاف کنیم و صله رحم را انجام دهیم و امر خداوند و دین را احیا کنیم.

رضوانی با بیان اینکه ایران اسلامی را تنها از دید خودمان نگاه نکنیم، عنوان کرد: جهان بر ما قضاوت می‌کند و ملت ایران در دنیا یک الگو است و دشمنان به دنبال نقاط ضعف ملت ما هستند و در همین راستا رفتار و کردار مردم و مسئولان را ارزیابی می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسان باید جامع‌نگر باشد، افزود: مشکلات اقتصادی کشور ما تنها نتیجه تحریم‌ها نیست بلکه بخشی به مدیریت مرتبط است و اقتصاد ما نباید تک محصولی شود و مسئولان کشور ما باید اقتصاد را از نفت جدا کنند.

امام جمعه منوجان با اشاره به اینکه دشمن از پیشرفت اسلام ناراحت و عصبانی است، بیان داشت: کشور ایران وابسته به آمریکا نیست و به همین دلیل امروز به بالندگی رسیده است.

انتهای پیام/80006/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول