اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل پیشنهاد کرد

تخصیص اعتبار ویژه برای مناسب‌سازی فضای شهری

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تخصیص اعتبار ویژه برای مناسب‌سازی فضای شهری با هدف تردد راحت معلولان و جانبازان ضرورتی انکار‌ناپذیر است.

تخصیص اعتبار ویژه برای مناسب‌سازی فضای شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان در جلسه صبح امروز کمیته مناسب‌سازی و توانمند‌سازی شهری اردبیل اظهار داشت: گاه مشاهده می‌شود که معلولان ما حتی با ویلچر و سایر امکانات و تجهیزات توان حرکت در مسیرها و ترددگاه‌های شهری را ندارند که بهتر است با تدبیر ویژه در این زمینه به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم تا فضای شهری مناسب برای رفت و آمد آسان معلولان تدارک دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از همان ابتدای سال 92 درصدی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در حوزه عمرانی به مناسب‌سازی اختصاص یابد، بخش مهمی از مشکلات به تدریج برطرف شده و حرکت مناسب‌سازی در بین دستگاه‌ها نهادینه می‌شود.

دبیر کمیته مناسب‌سازی شهری در اردبیل با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی در همراهی با کمیته مناسب‌سازی مورد ارزیابی قرار گرفته و قرار است سال آینده از این دستگاه‌های برتر تجلیل صورت گیرد، یادآور شد: با شورای هماهنگی بانک‌های استان نامه‌نگاری و هماهنگی انجام شده تا در مسیرهای ویژه دستگاه‌های خودپرداز خود را برای استفاده معلولان مناسب‌سازی کنند تا در ارائه خدمات به آنها مشکلی به وجود نیاید.

احمدیان با قدردانی از شهرداری اردبیل و برخی از شهرداری‌های استان در همراهی برای مناسب‌سازی فضای شهری گفت:‌ در کنار چنین اقداماتی انتظار داریم چراغ راهنمای گویا برای استفاده نابینایان و همچنین اتوبوس‌های ویژه شهری در تردد راحت معلولان پیش‌بینی شود تا آنها بتوانند از چنین خدماتی استفاده کنند.

این مسئول عنوان کرد: به همت شهرداری و شورای شهر اردبیل و طی توافقی که داشتیم 400 میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی فضای شهری در نظر گرفته شده که امیدواریم در این زمینه با حرکت‌ها و اقدامات مناسب شاهد یک اقدام مناسب و رو به جلو در بحث مناسب‌سازی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اردبیل نیز در سخنانی بیان داشت: به رغم مکاتباتی که با کارخانه‌های اتوبوس‌سازی داشتیم، حتی کارخانه اتوبوس‌سازی سبلان اردبیل، به دلیل هزینه بالا موفق نشدیم توافقی را برای ساخت اتوبوس‌های ویژه معلولان در نظر بگیریم به همین خاطر مجبور شدیم که اتوبوس‌های فعلی خودمان را به گونه‌ای بهینه‌سازی کنیم تا در تردد معلولان مشکلی به وجود نیاید.

فضیلت ابراهیمی افزود: به غیر از تهران که به صورت محدود اتوبوس‌های ویژه معلولان را راه‌اندازی کرده است در هیچ شهر دیگر چنین حرکتی صورت نگرفته و ما برای اولین بار موفق شدیم دو دستگاه اتوبوس را مجهز کرده و از ابتدای سال آینده فعالیت آنها را برای تردد راحت معلولان راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین به ساماندهی 25 ایستگاه اتوبوس در سال 91 اشاره کرد و گفت:‌ شش ایستگاه نیز در دستور کار است که امیدواریم از این شش ایستگاه چند مورد آنها برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز در این جلسه از تکمیل استخر ویژه معلولان و جانبازان پشت اداره کل بنیاد شهید خبر داد و ابراز داشت: انتظار می‌رود با تامین اعتبار ویژه در سال آینده این استخر راه‌اندازی شود تا معلولان و جانبازان بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر ودود سیدشنوا گفت: در بازدیدی که استاندار اردبیل از بنیاد شهید داشت، علاوه بر وعده تکمیل این استخر قول دادند تا محوطه بنیاد شهید آسفالت شود تا در تردد خودروهای ویژه جانبازان مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول