اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

توانمندسازی معلولان در گروی همکاری والدین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: خانواده‌ها باید در کنار معلولان و به‌ همراه مراکز در ارتقای سطح توانایی معلولان خود بکوشند.

توانمندسازی معلولان در گروی همکاری والدین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ‌عبدالرضا میرزاییان بعد از ظهر امروز در جشن پایان سال مراکز معلولان ذهنی غیردولتی ارمغان و ره‌آورد که در مرکز بهزیستی شهرستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پس از گذشت 33 سال از عمر سازمان بهزیستی، توانستیم به تغییری در ساختار این سازمان برسیم.

میرزاییان تصریح کرد: توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی از اهدافی است که این سازمان سال‌ها به‌دنبال آن است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر استفاده از جدیدترین امکانات در توانمندسازی معلولان، خاطر نشان کرد: در این مراکز تنها نگهداری و کاهش فشار روانی خانواده‌ها موردنظر نیست، بلکه خانواده‌ها نیز باید در کنار معلولان و به‌ همراه مراکز در ارتقای سطح توانمندی معلولان خود بکوشند.

وی با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی معلولان کارهای خوبی در مرکز صورت گرفته است، گفت: مراکز باید با شناسایی توانمندی‌های یک معلول در راستای توانمندسازی آنان گام بردارند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: با انجام تعامل با جامعه‌ هدف و همکاری خیران، مدیران می‌توانند با آموزش بهتر توانمندی‌های معلولان را ارتقاء دهند تا موجبات آرامش هر چه بیشتر خانواده‌های این عزیزان فراهم شود.

وی گفت: در تلاشیم نمایشگاهی مجهز برای عرضه محصولات و دستاوردهای توان‌خواهان و معلولان در راستای ارتقاء و توانمندسازی و اشتغال فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: توانبخشی به معنای دیده ‌شدن و شنیده ‌شدن توانایی‌های معلولان جسمی و ذهنی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رسول اکبرزاده خاطر نشان کرد: خارج‌ کردن معلولان از گوشه انزوا باید هدف مراکز توانبخشی زیر پوشش بهزیستی باشد.

وی با اشاره به حضور معلولان استان کرمانشاه در نمایشگاه تهران، خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه توانستیم توانایی معلولان استان کرمانشاه را در کشور معرفی کنیم.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول