اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی همدان خبر داد

فعالیت 1500 مورد انواع تأسیسات آبی در شیلات همدان

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی همدان از وجود یک هزار و 500 مورد انواع تأسیسات آبی در همدان خبر داد و گفت: این تأسیسات در راستای پرورش ماهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فعالیت 1500 مورد انواع تأسیسات آبی در شیلات همدان

علیرضا رنجبرضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 500 مورد از انواع تاسیسات آبی در استان وجود دارد که می‌تواند در پرورش ماهی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت تأمین اعتبارات و مشارکت بهره‌برداران با استفاده از این توانمندی می‌توان تولیدات 10 هزار تن محصول را در سال برای شیلات استان متصور بود افزود: در راستای افزایش تولید و بهره‌وری، توسعه عمودی مزارع با هدف کاهش هزینه‌های تأسیسات انجام شده که تولید در هر متر مربع را از 10 کیلو به 27 کیلو رسانده است.

رئیس جهاد کشاورزی همدان فعالیت‌های مدیریت شیلات در سال جاری را برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید بیش از 4 هزار و 600 تن انواع ماهیان گرم آبی و سردآبی، تولید بیش از 2 میلیون و 200 هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در 27 واحد کارگاهی خانگی و مزرعه، تولید 24 میلیون قطعه بچه ماهی، تولید 82 میلیون قطعه تخم چشم زرده قزل‌آلا، رهاسازی 8 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا و 500 هزار قطعه انواع بچه ماهی گرم‌آبی در واحدهای آبزی‌پروری، صدور 34 فقره موافقت اصولی، صدور 25 فقره پروانه تأسیس و 12 فقره پروانه بهره‌برداری بخشی از فعالیت‌های مدیریت شیلات بوده است.

وی به اقدامات انجام شده در توسعه شیلات اشاره کرد و افزود: مکانیزه کردن مزارع با استفاده از تجهیزات هوادهی، فیلترهای تسویه، پمپ‌های برگشت، ژنراتور برق، جاروبرقی، درام فیلتر و برج‌های هوادهی از جمله اقداماتی بوده که در توسعه شیلات استان نقش داشته است.

وی در پایان به برخی نوآوری‌ها در صنعت آبزی‌پروری استانی اشاره کرده و گفت: نصب آبگرمکن خورشیدی برای استفاده از انرژی طبیعی و کاهش مصرف حامل‌های انرژی و هزینه تولید و تولید برق در واحدهای پرورش ماهی از طریق توربین‌های برق آبی برای نخستین بار در کشور در استان همدان انجام شده است.

انتهای پیام/2499/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول