اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دل کویر صورت گرفت؛

آغاز صید بیش از 60 تن ماهی قزل آلا در بافق

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بافق از آغاز برداشت بیش از 60 تن ماهی قزل‌آلا از سایت آبزی پروری بافق خبر داد.

آغاز صید بیش از 60 تن ماهی قزل آلا در بافق

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حمید عسکری باقرآبادی ظهر امروز در مراسم ویژه صید ماهی از استخرهای دو منظوره بافق در جمع خبرنگاران با اشاره به محدویت‌های آبی در بافق اظهار داشت: امسال از چهار مزرعه پرورش ماهی در سایت آبزی پروری و 10 استخر دومنظوره، 60 تن ماهی قرل‌آلا برداشت می‌شود.

وی افزود: همت و تلاش کارشناسان و آبزی‌پروران و تعامل آنها با یکدیگر، موجب بالا رفتن ظرفیت پرورش ماهی در این سایت شده است.

عسکری باقرآبادی با اشاره به اینکه 100هزار قطعه بچه ماهی از مهر ماه سال جاری رهاسازی شد، بیان داشت: این ماهی‌ها با وزن 20 تا 25 گرم در این استخرها رهاسازی شد و اکنون با وزن 500 تا 600 گرم برداشت می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کشاورزانی که دارای منابع آبی هستند می‌توانند در کنار کشاورزی و دامپروری در استخرهای ذخیره آب تولید ماهی داشته باشند.

عسکری تصریح کرد: پرورش ماهی در استخرهای کشاورزی علاوه بر سوددهی لازم به تولیدکنندگان، موجب کاهش مصرف کودهای شیمیایی برای زمین‌های کشاورزی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بافق عنوان کرد: تاکنون کشاورزان استقبال خوبی از پرورش ماهی به این شیوه داشته اند که موجب افزایش تولید شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: در سالهای آینده پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره رونق بیشتری داشته باشد.

عسکری باقرآبادی افزود: طبق آمار آب منطقه‌ای شهرستان بافق، بیش از 136 حلقه چاه کشاورزی در شهرستان بافق وجود دارد که این خود یک امتیاز ویژه برای پرورش ماهی است.

انتهای پیام/2464/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول