اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه دامپزشکی شیروان:

شهروندان از مکان‌های مورد تأیید دامپزشکی ماهی قرمز تهیه کنند

خبرگزاری فارس: معاون شبکه دامپزشکی شیروان از شهروندان این شهرستان خواست از مکان‌های مورد تأیید دامپزشکی ماهی قرمز تهیه کنند.

شهروندان از مکان‌های مورد تأیید دامپزشکی ماهی قرمز تهیه کنند

صفدرعلی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان با اشاره به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک از ماهیان قرمز به انسان بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و خودداری از دست زدن به ماهیان قرمز تأکید کرد و گفت: حتی الامکان کودکان از دست زدن به ماهی باید خودداری کنند.

وی اظهار کرد: برای نقل و انتقال ماهی قرمز به منظور جلوگیری از حساسیت پوستی باید از دستکش استفاده کرد و در صورت مشاهده عوارض پوستی بلافاصله به پزشک مراجعه کرد.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه کسانی که ماهی تزئینی در منزل نگهداری می‌کنند باید مراقب بیماری‌های قابل انتقال ماهی به انسان باشند، افزود: چنانچه شرایط نگهداری ماهی و آکواریوم در منزل توسط کارشناسان دامپزشکی کنترل شود از بروز هرگونه بیماری بین انسان و ماهی جلوگیری خواهد شد.

وی در خصوص اصول نگهداری ماهی قرمز گفت: مناسب‌ترین دما برای پرورش ماهی قرمز بین 10 تا 25 درجه سانتی‌گراد است و در دمای بالای 25 درجه سانتیگراد، آسیب پذیر هستند و تغییرات ناگهانی دما نیز می‌تواند باعث مرگ ماهی شود.

معاون شبکه دامپزشکی شیروان استفاده از حلزون در آکواریوم را از نظر دامپزشکی بسیار خطرناک دانست و اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل بهار و استفاده از ماهی‌های تزئینی، نگهداری لاک پشت کوچک گوش قرمز در منازل دیده شده که در این صورت احتمال بروز بیماری (حصبه) در کودکان داده می‌شود لذا مردم باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی دقت کنند.

وی با بیان اینکه کنترل عرضه کنندگان ماهی قرمز در سطح شهر نیاز به همکاری شهرداری دارد، گفت: طرح ویژه کنترل عرضه کنندگان ماهی قرمز و همچنین نظارت بر عرضه مواد گوشتی خام از 22 اسفند تا 13 فروردین ماه از طریق دامپزشکی اجرا می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای 15 فروشنده ماهی قرمز در شیروان مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/63002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول