اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با جابه‌جایی کارخانه‌های شن و ماسه ساحل بشار

ورود فاضلاب به رود بشار مانع اصلی گسترش مزارع پرورش ماهی + تصاویر

خبرگزاری فارس: رئیس نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه ظرفیت‌های تولیدی زیادی را در بخش کشاورزی به وجود آورده، گفت:ریختن فاضلاب به رود بشار تنها مانع گسترش مزارع پرورش ماهی در این رود است.

ورود فاضلاب به رود بشار مانع اصلی گسترش مزارع پرورش ماهی + تصاویر

علی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، رودخانه بشار را اسیری آزاد شده توصیف کرد و اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که برای نجات رودخانه بشار از آلودگی‌ها و فرسایش‌ها انجام شده، کارهای بزرگی بودند که اکنون این رودخانه پر آب و زیبا را لذت‌بخش و قابل استفاده کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون ظرفیت‌های زیادی در این نعمت خدادادی آزاد شده است، افزود: با تعطیلی و جابجایی کارخانه‌های تولید شن و ماسه از گلوی ظریف رودخانه بشار ظرفیت‌هایی چون احداث مزارع پرورش ماهیان سردآبی به وجود آمده که باید از آن استفاده کرد.

 

 

نمایی از تصفیه‌خانه فاضلاب و نفوذ فاضلاب و پساب‌ها به رودخانه بشار یاسوج

 

وی با بیان اینکه موافق صدور مجوزهای پرورش ماهی در این رود هستم، گفت: البته پرورش ماهی در این رود اکنون مشکلاتی دارد که باید مسئولان این مشکلات را مورد توجه قرار دهند.

شجاعی عنوان کرد: بشار همچنان از چنگال پس‌آب‌ها و فاضلاب‌های شهر یاسوج و روستاها و مناطق اطراف رنج می‌برد و هنوز ساماندهی این فاضلاب‌ها و پساب‌ها به منظور جلوگیری از ریختن آن‌ها به رودخانه بشار انجام نشده که از این‌رو لازم است تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به این منظور احداث شوند.

 

 

نمایی از رها شدن فاضلاب در ساحل رودخانه بشار

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پساب‌ها و فاضلاب‌های صنعتی و خانگی همچنان به این رود پرآب وارد می‌شوند که این موضوع علاوه بر خطرات زیست‌محیطی و انسانی، پرورش ماهی در این وضعیت را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

 

نمایی از ورود جوی فاضلاب در نزدیکی رودخانه بشار یاسوج

شجاعی پساب‌های ریخته شده به رودخانه بشار را دارای انواع آلایندگی‌ها و موجودات ریز مضر دانست و بیان کرد: در صورت وجود چنین وضعیتی شاهد از بین رفتن اکوسیستم موجودات زنده در این رود خواهیم بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌هایش از وجود 11 تقاضای احداث مزرعه پرورش ماهی در رودخانه بزرگ بشار خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک اقدام استاندار در ماجرای ساماندهی رودخانه بشار چنین ظرفیت‌هایی را در حوزه کشاورزی و گردشگری ایجاد کرده است.

انتهای پیام/82005/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول