اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

برنامه‏ریزی مناسبی برای دهه نخست فاطمیه صورت پذیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: لازم است تا برنامه‏ریزی مناسبی برای دهه نخست فاطمیه صورت پذیرد و به خصوص چهره عمومی شهر که در معرض دید مسافران و گردشگران است، مؤید این مسئله باشد.

برنامه‏ریزی مناسبی برای دهه نخست فاطمیه صورت پذیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در سی‏اُمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال جدید شمسی اظهار داشت: مصیبت بزرگ عزای ام‏المؤمنین، دختر پیامبر و همسر ولایت، حضرت زهرای مرضیه(س) را در آغازین روزهای سال جدید پیش رو داریم.

وی با بیان لزوم حفظ احترام، شأن و منزلت آن حضرت و حرمت اهل بیت(ع) گفت: لازم است تا برنامه‏ریزی مناسبی برای دهه نخست فاطمیه صورت پذیرد و به خصوص چهره عمومی شهر که در معرض دید مسافران و گردشگران است، مؤید این مسئله باشد.

امام جمعه فیروزکوه خواستار هدایت مناسب مسافران به مساجد و آستان مقدس امام‏زاده اسماعیل(ع) فیروزکوه شد.

استیری افزود: شهرداری، شورای شهر و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه باید در این ایام با هماهنگی یکدیگر، نسبت به انجام برنامه‏های فرهنگی اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به خطبه فدکیه، از برگزاری مسابقه‏ای به همین مناسبت با هماهنگی دفتر امام جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد: این خطبه حضرت زهرا(س) که 12 روز پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) خوانده شد، بسیار روشنگرانه است.

استیری تصریح کرد: خطبه فدکیه بیان‏کننده دوران رکود هر انقلابی است و اگر عمل انقلابیون از روی بصیرت، آگاهی، بیداری و احساس مسئولیت باشد، شاهد رکود نخواهیم بود.

وی با اشاره به فرازی از این خطبه بیان داشت: به فرموده دخت گرامی پیامبر در جمع مهاجران و انصار، «خار نفاق در بین شما ظاهر شده است و به محض وفات پیامبر آنچه در دل داشتید، ظاهر کردید» و این نخستین آفتی بود که جامعه آن روز بدان مبتلا شد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان فیروزکوه در ادامه افزود: به فرموده حضرت زهرا (س)، «لباس و پوشش دین پوسیده شد» و نگاهی به ارزش‏های اسلامی در دنیای امروز، حاکی از تحقق این امر و پوسیده شدن آنها است.

وی در خاتمه هشدار داد: امروز برخی آموزه‏های دینی نظیر فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی کمی کمرنگ شده است و باید بیشتر به هوش باشیم.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول