اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران:

دانشگاه‌ها نباید جولانگاه سیاسی ضدانقلاب‌ها شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه مازندران باتاکید بر اینکه دانشگاه ها نباید به جولانگاه سیاسی افراد ضدانقلاب تبدیل شوند گفت: نباید اجازه دهیم تشکل‌های دانشجویی دستاویز گروه‌های سیاسی بشوند.

دانشگاه‌ها نباید جولانگاه سیاسی ضدانقلاب‌ها شود

حسین شهری دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابلسر گفت: تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه ها نباید رویه تک صدایی به خود بگیرند بلکه باید به صورت چند صدایی و با استفاده از علایق و سلایق متفاوت، افکار و دیدگاه‌های مختلف دانشجویی را در محیط دانشگاه و در راستای حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی و تعمیق بینش اسلامی و بصیرت ولایی بکار گیرند.

 شهری افزود: تشکل‌ها باید با ایجاد گفتمان در درون فضای دانشگاه، فضای پرسشگری و مطالبه‌گری را برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی فراهم آورند.

شهری ادامه داد: جنبش دانشجویی دارای گفتمان واحدی است، وقتی این گفتمان در چارچوب انقلاب اسلامی و زیر پرچم ولایت مطلقه فقیه باشد جنبش دانشجویی را به جنبش الله تبدیل می‌کند؛ گفتمانی که منشاء آن منویات مقام معظم رهبری است و بر محور ولایت‌مداری و حفظ حرمت خون شهدا و آرمان های امام راحل(ره) حرکت می‌کند.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه مازندران گفت: ایجاد فضایی پر از امید و همدلی و با نشاط سیاسی در دانشگاه باید توسط جنبش‌های دانشجویی شکل بگیرد که در این میان نقش تشکل‌های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است. 

وی تصریح کرد: نباید چند گروه مقابل یکدیگر بایستند به طوری که پازل دشمن را تکمیل کنند. بعضا میان تشکل‌ها در دانشگاه اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ در این صورت باید فضایی برای گفت و گو و مناظره میان این گروه‌ها در دانشگاه ایجاد شود تا گفتمان درون دانشگاهی از بدنه دانشجویی شکل گیرد.

وی افزود: اگر توانستیم در فضای دانشگاه یک روحیه همدلی، همکاری، هماهنگی و گفتمان‌سازی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 فراهم کنیم، موفق خواهیم بود.

شهری با تاکید بر اینکه نقش تشکل‌های دانشجویی باید سازندگی باشد، گفت: اگر چه تحزب در جامعه قابل قبول است اما در جامعه خیلی شاهد احزاب و دسته‌بندی سیاسی متنوع و رسمی نیستیم و اگر دانشجویان به عنوان عنصر خلاق با احزابی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، تعامل کرده و به نقادی‌های زنده بپردازند؛ حیات و سرزندگی را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/86025/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول