اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه امام حسین(ع):

سمنان رتبه برتر تقدیم شهید در دوران انقلاب را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: بر اساس آمارهای موجود، استان سمنان رتبه برتر تقدیم شهید در دوران انقلاب را در اختیار دارد.

سمنان رتبه برتر تقدیم شهید در دوران انقلاب را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، ابوتراب کاتبی عصر امروز در یادواره «سی‌امین سالگرد شهید حاج ابراهیم همت» و بازخوانی عملیات بزرگ «خیبر» که با همکاری بسیج دانش‌آموزی در دبیرستان فرزانگان دامغان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: استان سمنان سومین رتبه را در کشور در تقدیم شهید به انقلاب و نظام دارد.

وی تصریح کرد: از هر 55 نفر از اهالی سمنان در زمان جنگ، یک شهید تقدیم انقلاب شده است و خروجی آن چیزی جز عزت و سربلندی و بزرگی و عظمت نیست.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به جان‏فشانی‌های رزمندگان در عملیات خیبر بیان کرد: عملیات خیبر در سال 1362 به آزادسازی منطقه‏ای به وسعت یک هزار کیلومتر مربع در هور، 140 کیلومتر مربع در جزایر مجنون و 40 کیلومتر مربع در طلاییه انجامید و فرمانده آن کسی جز سردار بی‏سر، حاج ابراهیم همت نبود.

کاتبی با بیان اینکه برترین نوع مرگ شهادت است، افزود: شیعه پرنده‌ای است که با دو بال پرواز می‌کند؛ یک بال سرخ که ریشه در کربلا داشته و یک بال سبز که ریشه در مهدویت دارد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه شیعه با این دو بال حرکت و پرواز می‌کند و اوج می‌گیرد، تأکید کرد: باید به پیروی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس اخلاص داشته باشیم و اگر حرف می‌زنیم، شعار می‌دهیم، قدم می‌گذاریم و می‌جنگیم، همه برای رضای خدا باشد؛ چه بکشیم و چه کشته شویم.

کاتبی ادامه داد: بدانیم که اگر رضایت حق تعالی ملاک، هدف و معیار اصلی در تمام عرصه‌های زندگی‏مان باشد مقابل دشمنان انقلاب و نظام پیروز هستیم.

انتهای پیام/2249/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول