اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول مدیریت حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی:

808 طلبه در خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند

خبرگزاری فارس: مسئول مدیریت حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی با بیان اینکه 808 طلبه برادر و خواهر در سطح استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 581 طلبه برادر و 227 نفر طلبه خواهر هستند.

808 طلبه در خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محسن مشرفی ظهر امروز در نشست خبری که در مدرسه علمیه رضوی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه از آغازین بعثت پیامبر(ص) تاسیس شده که در آیات متعدد قرآن از جمله آیه دو سوره جمعه به آن اشاره شده است.

وی هدف از بعثت پیامبر را تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: در عصر امام صادق(ع) و امام باقر(ع) فرصتی پیش آمد تا دانشگاهی متشکل از 4 هزار دانشجو و طلبه تشکیل شد و این روند تربیت علما و فضلا پس از سال‌ها ادامه دارد.

مسئول مدیریت حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی با بیان اینکه اساس تعالیم و فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران بر اساس حوزه است، تصریح کرد: خراسان جنوبی دارای علمای فاضلی همچون آیت‌الله عارفی و شیخ محمد‌حسین آیتی است.

مشرفی با اشاره به اهداف حوزه‌های علمیه افزود: چهار هدف اصلی از حضور و تاسیس حوزه علمیه دین‌شناسی، دینداری، تبلیغ دین و دفاع از دین است که افق حرکت حوزویان نیز می‌باشد.

وی بیان کرد: همه هستی مردم یک جامعه اعتقادات و آرمان‌ها و اهداف آنها است که ما کامل‌ترین آن قرآن را داریم.

جایگاه اصلی حوزه امتداد مسیر انبیاء الهی است

مسئول مدیریت حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی، جایگاه اصلی حوزه و روحانیت را امتداد مسیر انبیاء و اولیای الهی دانست و گفت: خدا را شکر که تحت زعامت و رهبری امام خامنه‌ای زندگی می‌کنیم و با تدابیر رهبری کشورمان در حال رشد و ترقی است.

مشرفی با بیان اینکه پذیرش حوزه‌های علمیه خراسان به صورت متمرکز برگزار می‌شود، افزود: تمام مراحل پذیرش زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مراحل پذیرش حوزه‌های علمیه افزود: ثبت‌نام از داوطلبان حوزوی در بخش خواهران و برادران از 15 اسفندماه‌‌جاری آغاز و تا 20 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

مسئول مدیریت حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی ادامه داد: کارت ورود به جلسه در اردیبهشت‌ماه سال آینده توزیع و در ششم اردیبهشت‌ماه آزمون همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مشرفی اضافه کرد: همچنین نتایج آزمون در چهارم‌ خرداد‌ماه اعلام و بعد از اعلام نتایج مصاحبه انجام می‌شود. در بیرجند 40 نفر با مدرک سیکل و 40 نفر با مدرک دیپلم در مدرسه علمیه رضوی می‌توانند ثبت‌نام کنند.

مسئول مدیریت حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی سهمیه پذیرش برادران در سال تحصیلی جاری را 355 نفر و در بخش خواهران را 110 نفر در سطح استان اعلام کرد.

خراسان جنوبی دارای 18 مدرسه علمیه است

مشرفی تعداد مدارس علمیه سطح استان را 18 مدرسه اعلام کرد و گفت: مدرسه علمیه آرین‌شهر جدید‌التاسیس است و در سال تحصیلی جدید طلبه پذیرش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت از داوطلبان پذیرش می‌کند، تصریح کرد: 581 طلبه برادر و 227 طلبه خواهر در مقطع تحصیلی سطح یک مشغول به تحصیل در استان هستند.

مسئول مدیریت حوزه‌های عملیه خراسان جنوبی بیان کرد: در دو رشته تحصیلی کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی در سطح کارشناسی ارشد مجوز صادر شده و در سال تحصیلی جاری رشته تحصیلی کلام اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69008/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول