اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز تاکید کرد

لزوم توانمندی حوزه‌های علمیه در مدیریت جامعه

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: باید افرادی در حوزه‌های علمیه تحصیل کنند که قدرت مدیریت در جامعه را داشته باشند.

لزوم توانمندی حوزه‌های علمیه در مدیریت جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در همایش بررسی مشکلات حوزه‌های علمیه فارس که با حضور مسئولان و شورای حوزه‌های علمیه این استان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه شیعه گذشته از اینکه از نظر آموزش و تهذیب اسلامی دارای سبک و سیاق است، به لحاظ ساختمان و معماری نیز ویژگی خود را دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: خروجی و نتیجه کار در این جلسات، خدمت به کیفیت هدایت در جامعه و رهبری دینی، اخلاقی جامعه اسلامی است.

ایمانی با بیان اینکه ما نباید از قالب و چارچوب حوزوی بودن خارج شویم، تصریح کرد: طبق فرموده امام راحل حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها باید هم از نظر آموزشی و هم از لحظ مالی استقلال داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه امر هدایت و رهبری جامعه را بر عهده دارد اضافه کرد: باید افرادی در حوزه‌های علمیه تحصیل کنند که قدرت مدیریت و رهبری جامعه را داشته باشند.

در ابتدای این جلسه مدیر حوزه علمیه فارس هدف از تشکیل این جلسه که برای نخستین بار در این استان برگزار می‌شود را همفکری مسئولان حوزه‌ها و استفاده از نظرات آنان در راستای پیشبرد و تعالی حوزه‌های علمیه فارس برشمرد.

حجت‌الاسلام محمدهادی رحیمی صادق ابراز داشت: در دو سال گذشته که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه این استان تشکیل شده قدم‌های بلندی برای بالندگی و تعالی آنها برداشته شده است به گونه‌ای که امروز در بسیاری از زمینه‌ها رتبه‌های کشوری را کسب کرده‌اند.

وی گفت: تشکیل ستادهای پذیرش در شهرستان‌ها و مرکز این استان برای جذب حداکثری و کیفی جوانان مستعد به حوزه‌های علمیه، تلاش برای استقلال مالی و برنامه‌ای این حوزه‌ها در شهرستان‌ها، برنامه‌ریزی ویژه برای تعالی مسائل اخلاقی و تهذیبی و قرآنی و آموزش پژوهش‌محور از تلاش‌های آینده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول