اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه‌ آذربایجان‌شرقی:

حوزه‌ها باید نقش تأثیرگذار خود در جامعه را گسترش دهند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه‌ آذربایجان‌شرقی گفت: پایگاه‌های مهم مذهبی و اعتقادی نظیر حوزه باید نقش سازنده و تأثیرگذار خود را در بخش‌های مختلف جامعه گسترش دهند.

حوزه‌ها باید نقش تأثیرگذار خود در جامعه را گسترش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی انتظاری بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از طلاب و اساتید نمونه شهرستان با اشاره به سابقه دیرینه مدرسه علوم دینی و قرآنی در مرند، پرورش اساتید دینی و عارفان صاحب‌نام در این مرکز اظهار داشت: توسعه علوم و معارف به‌روز در کنار تدریس دروس حوزه در شرایط کنونی امری ضروری محسوب می‌شود.

وی با دعوت از طلاب و اساتید حوزه برای در اولویت قرار دادن کسب مراتب و مدارج عالی تحقیقی، پژوهشی و علمی در حوزه همچنین دروس دینی، معارف اسلامی و اخلاقی خاطرنشان کرد: این برای نخستین‌بار در سطح استان است که طلاب شهرستان مرند در بین 18 حوزه علمیه استان در بخش علمی با کسب رتبه‌های برتر، استعدادهای خودشان را به عنوان طلاب جوان و تحصیلکرده در مراکز علوم دینی در این حوزه علمیه درخشان نمود عینی دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه‌ آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امروزه حوزه‌ها و مدارس دینی باید بیشتر از گذشته در زمینه مسائل اجتماعی و اخلاقی موردنیاز مردم پاسخگو باشند.

وی، حوزه علمیه و مدارس علوم دینی را یکی از کانون‌های مهم پرورش مربیان مذهبی و اعتقادی معرفی کرد و افزود: اصل و بنیان این مراکز نشأت گرفته از وجود پاک پروردگار متعال و تأثیرگذار از مقام عالی حضرت صاحب‌الزمان (عج) است.

مدیر حوزه علمیه‌های آذربایجان‌شرقی بیان داشت: باید این پایگاه‌های مهم مذهبی و اعتقادی نقش سازنده و تأثیرگذار خود را در بخش‌های مختلف جامعه ایفا کرده و نقش خودشان را گسترش دهند.

انتظاری با اشاره به اینکه در جامعه بشری انسان‌ها برای رسیدن به سوی کمال و خوشبختی برای نیازهای بهداشتی اهمیت و ارزش قائل هستند، عنوان کرد: برای جبران این مشکل باید مانند اوایل انقلاب از سایر کشورها مانند بنگلادش، پاکستان و هندوستان پزشک آورد، اما برای تحکیم پایه‌های اصول دینی و اعتقادی با توجه به شرایط حساس کنونی، نمی‌توانیم از دیگر کشورها کارشناس مذهبی بیاوریم.

وی تأکید کرد: همان تربیت‌ شده‌ها در مراکز حوزوی با تدبیر اساتید خبره و با تقوا، آینده کشور و مسلمانان را بیمه خواهند کرد تا مقابل توطئه‌های دشمنان آسیب‌پذیر نباشیم.

در ابتدای این مراسم امام جمعه مرند نیز در سخنانی با اشاره به تأسیس فعالیت مدارس علوم دینی و سابقه بیش از یک قرن در شهرستان، مرند را نشانه پرورش علمای بزرگی همچون آیت‌الله میرزاعلی اکبر مرندی، آیت‌الله شیخ رضا محمدی‌وند، آیت‌الله حجت کوه‌کمری و سایر علمای بزرگوار در این شهرستان دانست.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، ایجاد و توسعه مرکز جدید علوم دینی و قرآنی شهرستان را بیش از گذشته ضروری دانست.

وی افزود: در کنار توسعه مدارس علوم دینی، تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه و پژوهشکده قرآنی و معارف اسلامی در منطقه امری لازم و ضروری است که باید در اولویت‌کاری قرار گیرد.

امام جمعه مرند، از آمادگی حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج) مرند برای تربیت برادران و خواهران علاقمند به تحصیل در علوم دینی و تحویل آنان به جامعه خبر داد.

نعمت‌زاده در ادامه بر تحکیم حلقه‌های ارتباطی حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی تأکید کرد.

در پایان این مراسم از طلاب و اساتید برتر حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج) شهرستان مرند با اهدای جوایز ویژه تجلیل شد.

در حال حاضر در حوزه علمیه شهرستان مرند بیش از 100 نفر از طلاب جوان از نقاط مختلف کشور مشغول به تحصیل علوم دینی و حوزوی هستند.

حوزه علمیه صاحب‌الزمان (عج)شهرستان مرند در بین 18 حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در رشته علمی مقام اول را به دست آورده است.

انتهای پیام/60007/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول