اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 10

سمیعی: طرح استقبال ایمن از بهار در گلستان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: به تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان در زمان اجری طرح استقبال ایمن از بهار، آماده‌باش داده شد.

سمیعی: طرح استقبال ایمن از بهار در گلستان اجرایی می‌شود

قاسم سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سرانجام با ابلاغ طرح آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و انسان‌ساخت بزرگ تحت عنوان استقبال ایمن از بهار از سوی مدیریت بحران کشور این طرح در گلستان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها موظف به اجرای آن هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: این طرح از 25 اسفند ماه سال‌جاری آغاز و در 15 فروردین سال 92 به پایان می‎رسد.

آماده‌باش به تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در زمان اجری طرح

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: آماده‌باش اداره کل و تمام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه در طول اجرای طرح با مشخص ساختن سه رده جانشینی از جمله اهداف این طرح بهاری است.

سمیعی اضافه کرد: هماهنگی با ستاد نوروزی، افزایش تعامل و همکاری بین دستگاه‌های امدادی و خدماتی و ارتقای سطح آگاهی و آمادگی عمومی جامعه در زمینه حوادث و سوانح‌‌‌‌‌ غیرمترقبه از دیگر موضوعاتی است که این طرح پیگیری می‌کند.

طرح استقبال ایمن از بهار به دنبال افزایش توان عملیاتی دستگاه‌های امدادی استان

وی خاطرنشان کرد: این طرح به دنبال افزایش توان عملیاتی دستگاه‌های متولی امداد‌‌ و نجات استان و مدیریت یکپارچه در مدیریت بحران است.

سمیعی با تاکید بر خدمت‌رسانی به مردم به عنوان مهمترین اصل شکل‌گیری این طرح یادآور شد: مهم‌ترین هدف این طرح افزایش اطمینان خاطر و تامین امنیت روانی شهروندان و مسافران نوروزی است که قصد عبور یا حضور در استان را دارند.

استفاده از طرفیت مشارکت‌های مردمی برای مقابله با حوادث احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: در اجرای برنامه های این طرح سعی می‌شود از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای مقابله با حوادث احتمالی استفاده شود.

سمیعی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‌رسانی عمومی در موضوع پیشگیری و کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌تواند به اجرای موفقیت‌آمیز این طرح کمک کند.

وی با اشاره به اینکه به زودی نامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های دخیل در امداد و نجات نوروزی به دستگاه‌ها ارسال می شود افزود: فرم ارزشیابی و دستورالعمل‌های مرتبط توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه و نتیجه اقدامات به سازمان ارائه خواهد شد.

ارائه مستندات اقدامات دستگاه‌های اجرایی تا 20 فروردین به دبیرخانه اجرای طرح

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، شیوه اجرایی این طرح را تشکیل جلسات هماهنگی در استان برای اجرای بهتر آن، ابلاغ طرح به تمامی دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری‎ها و شهرداری‎ها، فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی با همکاری صدا و سیما و راه‌اندازی کشیک ویژه نوروز قلمداد کرد.

سمیعی ادامه داد: تمام دستگاه‌های دخیل در طرح موظف هستند، تا 20 فروردین سال 91 تمام مستندات خود را به همراه تکمیل فرم‌های ارزیابی به دبیرخانه این طرح واقع در اداره کل مدیریت بحران استان ارسال کنند.

انتهای پیام/83002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول