اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 23

سمیعی: دستورالعمل نوروزی وزیر کشور به دستگاه‌های اجرایی گلستان ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دستورالعمل نوروزی وزیر کشور شامل 21 بند به دستگاههای عضو شورای‌ هماهنگی مدیریت بحران استان ابلاغ شد.

سمیعی: دستورالعمل نوروزی وزیر کشور به دستگاه‌های اجرایی گلستان ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی صبح امروز در جلسه کمیته اجرایی طرح استقبال ایمن از بهار استان گلستان اظهار داشت: این دستورالعمل با هدف فراهم آوردن تسهیلات لازم برای انجام هر چه مطلوب‌تر سفرهای نوروزی در فضایی ایمن، توام با شور و نشاط  و ارزش‌های اسلامی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: بندهای این دستورالعمل، متناسب با اقدامات دولت خدمتگزار و ارتقای خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی به استان گلستان است و همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط باید نسبت به ایجاد آمادگی و  اجرایی کردن آن اهتمام کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بندهایی از این دستورالعمل افزود: در این دستورالعمل بر ضرورت انجام پیش‌بینی‌های لازم برای تامین امنیت عمومی و کامل مردم در مسیرها و راه‌های مواصلاتی، درون‌شهرها، پارک‌ها، اماکن عمومی، مراکز‌ فرهنگی، تفریحی و اقامتی تاکید شده است.

سمیعی یادآور شد: مهیا ساختن مساجد و اماکن بین‌راهی برای انجام فریضه نماز و استراحت مسافران نوروزی از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر کشور است.

وی با اشاره به عدم رعایت انصاف توسط برخی از فروشندگان در استان خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل که وزیر کشور به استانداران ابلاغ کرده، بر ضرورت رصد منظم بازار کالا، خدمات و نظارت جدی بر کیفیت، قیمت کالاها و نرخ خدمات تاکید شده است.

این مسئول ادامه داد: وزیر کشور در این نامه به اعمال نظارت‌های لازم بر مراکز بین‌راهی و مراکز اقامتی از طریق انجام بازرسی‌های مستمر اشاره کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه پیشگیری و آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی در استان افزود: در این بخشنامه، ضرورت استقرار پایگاه‌های امداد و نجات در مسیرها، محورهای مواصلاتی و آماده‌سازی بیمارستان‌های صحرایی مورد توجه قرار گرفته است.

وی لزوم فعال‌سازی کامل مراکز اورژانس، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و ارائه خدمات درمانی به صورت شبانه‌روزی را از دیگر تاکیدات مهم وزیر کشور دانست.

سمیعی با اشاره به دستورات دیگر طرح شده در این نامه، خواستار آماده‌باش کامل و شبانه‌روزی شهرداری‌های استان و الزام آنها بر آماده‌سازی فضای پارک‌ها و اماکن عمومی برای استفاده از مسافران نوروزی در استان شد.

این مسئول با اشاره به وضعیت متغیر جوی در استان طی تعطیلات پیش رو بیان داشت: پیرو این نامه با توجه به احتمال برودت هوا، ریزش برف و باران و ایجاد مشکلات در برخی مسیرها و راه‌های مواصلاتی ضرورت انجام پیش‌بینی‌های لازم برای بازگشایی مسیرها و امداد‌رسانی به مسافران نوروزی الزامی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بر ضرورت آمادگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استتان برای مقابله با حوادث و سوانح غیرمترقبه احتمالی تاکید کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: اجرای این دستورالعمل بتواند در ایجاد شور و نشاط اجتماعی، رفاه و آسایش بیشتر شهروندان و هموطنان مسافر به استان موثر باشد.

 

انتهای پیام/83002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول