اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

80 درصد دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: بیش از 80 درصد دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی تحصیل و از خدمات دولت استفاده می‌کنند.

80 درصد دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: به دلیل گستردگی اداره آموزش و پرورش هیچ نهادی تأثیرگذاری آن را ندارد، زیرا در هر خانواده فرد فرهنگی یا دانش‌آموز وجود دارد، حتی در برخی روستاها شاید امکانات شهری نباشد، اما دانش‌آموز هست.

وی افزود: جامعه‌ای که از نظر تعلیم و تربیت رشد نکند، عقب افتاده است، همه کسانی که در مسیر خدمت به مردم هستند در این مکان تربیت شده‌اند، بیش از 80 درصد دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی تحصیل و از خدمات دولت استفاده می‌کنند، گستردگی، تأثیرگذاری و غیرانتفاعی بودن موضوع‌هایی هستند که مشارکت مردم را در این نهاد می‌طلبد.

عسکری تصریح کرد: مردم باید در قبال آموزش و پرورش احساس تکلیف کنند، دولت هزینه می‌کند، اما نمود این کار فرهنگی در آینده است و امروز چیزی عاید آن نمی‌شود، باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد که اداره‌های مختلف خود را موظف خدمت به آموزش و پرورش بدانند، همه در یک مشارکت عمومی اداری کمک کنند، این نهاد رسالت خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای انتفاعی نیست و تأثیرگذاری بالایی دارد، این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود که مردم بخشی از سبد کالای خانوار خود را به آموزش و پرورش اختصاص دهند و در اندیشه مدیران و مردم جایی برای کمک به آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

امام جمعه جیرفت با تأکید بر اندیشیدن تمهیدات لازم برای اسکان میهمانان نوروزی توسط اداره آموزش و پرورش گفت: مردم جنوب به مهمان‌نوازی و خونگرمی معروف هستند، این امر را نیز باید در عمل نشان دهیم، امکانات مناسب در مدرسه‌ها فراهم شود تا مهمانان نوروزی اسکان خوبی در منطقه داشته باشند.

انتهای پیام/80002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول