اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد تویسرکان خبر داد

صرف 2 میلیارد ریال برای خرید جهیزیه نوعروسان مددجو

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی تویسرکان، مجموع اعتبار صرف شده برای مهیا کردن وسایل ضروری در قالب جهیزیه همسران جوان زیر پوشش را 2 میلیارد و 690 میلیون ریال اعلام کرد.

صرف 2 میلیارد ریال برای خرید جهیزیه نوعروسان مددجو

تیمور کرمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه کمترین درصد طلاق در جامعه متعلق به ازدواج‌های خانواده کمیته امداد است، اظهار داشت: تشکیل یک زندگی مشترک در این نهاد با تحقیقات کامل و بررسی‌های همه‌جانبه از سوی کارشناسان فعال در خصوص زوجین به منظور تحکیم خانواده از پایه انجام می‌شود.

وی از برگزاری چهار دوره کلاس‌های آموزشی برای همسران جوان در راستای تحقق اهداف تعریف شده در این حوزه در مدت زمان 12 ماهه سال خبر داد و گفت: کلاس مشاوره و اخلاق، مهارت‌های فردی و اجتماعی، برنامه اعتقادی و دینی در راستایی آگاهی‌بخشی و آماده‌سازی از اصول اولیه زندگی مشترک با حضور استادان متبحر در هر بخش برپا می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان در خصوص طرح مشاوره به زوجین مددجو، گفت: همسران جوان علاوه بر بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی توسط مشاوران امداد قبل، حین و بعد از ازدواج مشاوره و راهنمایی خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به تأمین نیازهای ضروری و اولیه بر تشکیل یک زندگی مشترک برای نوعروسان زیر پوشش، خاطرنشان کرد: 140 مورد جهیزیه کلی برای هر نوعروس با صرف مبلغ یک‌میلیون و 500 هزار تومان در سال جاری تهیه شده است.

کرمی‌مقدم از پرداخت مبلغ 250 میلیون ریال برای خرید جهیزیه 50 فرد غیر مددجو از خانواده‌های محروم تویسرکان خبر داد و ابراز داشت: امسال کمیته امداد مبلغ 70 میلیون ریال برای تهیه هفت مورد جهیزیه ازداوج مجدد افراد بی‌بضاعت زیر چتر حمایت خود هزینه کرده است.

وی یکی دیگر از اقدامات امداد را در این حوزه اهدا 50 مورد هدیه ازدواج به مبلغ 175 میلیون ریال به پسران زیر پوشش عنوان کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان، ضمن تقدیر از خیر نیک‌اندیشه چنگیز عابدی، یادآور شد: این خیر به مبلغ 500 میلیون ریال لوازم ضروری نوعروسان این نهاد را تأمین کرده است.

وی با اشاره به تأمین 247 فقره جهیزیه توسط کمیته امداد تویسرکان، مجموع اعتبار صرف شده برای مهیا کردن وسایل ضروری همسران جوان زیر پوشش را 2 میلیارد و 690 میلیون ریال اعلام کرد.

کرمی‌مقدم با اشاره به اینکه امداد نیازمند نگاه همیاری خیران و مردم نیکوکار است، اظهار داشت: امیدواریم خیران تویسرکان همیشه ما را در حمایت و رشد مطلوب وضعیت معیشتی و اجتماعی مددجویان به ویژه در ایجاد بستر ازدواج جوانان یاریگر باشند.

انتهای پیام/89010/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول