اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پهلوانی حلقه گمشده این روزهای ورزش کشور

خبرگزاری فارس: رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور در حالی در قزوین به پایان رسید که می‌توان با قاطعیت گفت که رسول خادم به نوعی حلقه گمشده پهلوانی این روزهای ورزش کشور است.

پهلوانی حلقه گمشده این روزهای ورزش کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اگر بگوییم خادم در طول سال‌های ورزشی خود همواره در اوج محبوبیت قرار داشته است سخنی به گزاف نگفته‌ایم، زیرا این کشتی‌گیر چه آن زمان که هنر کشتی خود را بر روی تشک مقابل رقیبان به نمایش می‌گذاشت و چه الان که در سمت مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان قرار دارد همواره با اخلاق پهلوانی خود به نوعی در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

البته برای اینکه صفات پهلوانی یک قهرمان ارزنده ملی را به تصویر بکشیم نیازی نیست که ویژگی‌های فردی و اخلاقی آن را بنویسیم، زیرا به خودی خود آن فرد آن قدرها بزرگی نشان داده است که همه می‌فهمند که جوانمردی ریشه در ذات آن فرد دارد.

نکته قابل توجهی که در جریان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور به چشم می‌خورد و از چشم سیل عظیم جماعت تماشاچی و گوش شکسته‌های کشتی دور نماند، حضور رسول خادم در سالن محل برگزاری مسابقات و دیدن کشتی‌ها از روی سکوی تماشاگران بود.

خصلت‌های اخلاقی خادم آنقدرها بالا بود که بی‌سر و صدا وارد سالن شهید بابایی قزوین شد و همان قدر آرام هم به اندازه همان متانت و آرامش چهره همیشگی‌اش کنار تماشاگران قزوینی نشست و کشتی‌ها را از نزدیک تماشا کرد و شاید تا ساعاتی هیچ کس متوجه نشد که مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشور و قهرمان المپیک 1996 آمریکا وارد سالن شده است.

تا مسئولان آمدند و از رسول خادم خواهش کردند که به جایگاه میهمانان ویژه برود، تماشاگران کوچک و بزرگ آمدند و عکس‌های خود را هم گرفتند، اما در این بین رسول اصرار مسئولان ورزشی استان و کشور را قبول نکرد تا همچنان در جمع تماشاگران خونگرم قزوینی رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان را از نزدیک تماشا کند.

همه این‌ها را گفتیم تا به اینجا برسیم در حالی که این روزها اوضاع اخلاقی ورزشی کشور حال و هوای خوشی ندارد و بازیکنان و تیم‌های مختلف ورزشی به جای اینکه مفهوم پهلوانی را زنده نگه دارند، سودای قهرمانی را در سر دارند، هستند پهلوانانی که هنوز یادشان نرفته که این پهلوانی است که همیشه زنده می‌ماند.

 

اگر در ماه اخیر به ورزش کشور نگاهی گذرا داشته باشیم خواهیم فهمید که قصه اخلاق این روزها در ورزش کشور گمشده است و این بی‌‌اخلاقی‌ها را می‌شود در رشته‌های بسکتبال، والیبال، هندبال و حتی هفته گذشته در جریان چاقوکشی رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان کشور به راحتی لمس کرد.

یادش به خیر سال‌هایی که می‌گفتند جهان پهلوان تختی اسطوره پهلوانی کشورمان است، شاید برخی وقت‌ها خدا را شکر می‌کنیم که تختی در بین ما نیست و قصه پردرد بی‌اخلاقی‌های این روزهای ورزش کشور را نمی‌بیند.

البته این نکته را نباید از یاد برد، گرچه هوای اخلاق پهلوانی این روزهای ورزش کشورمان ناجوانمردانه سرد است اما هستند جوانمردانی که با اخلاق پهلوانی خود اثبات کنند که پهلوانان هرگز نمی‌میرند.

===============

گزارش: رضا قنبری

===============

انتهای پیام/77004/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول